بعد از بازی یوتیوبرهای ژاپنی با پلی استیشن ۵ حالا اطلاعات رسمی تازه ای راجع به این کنسل نسل نهمی منتشر شده است.

مهمترین نکته ای که همه یوتبرهای ژاپنی بعد از تجربه کنسول پلی استیشن به آن اشاره کرده اند تاکید روی داغ نشدن و بی صدا بودن کنسول بوده است برای نمونه Dengeki Online، یکی از یوتیوبرهای معروف ژاپنی در این رابطه می‌گوید:

«کنسول جدید سونی از همه‌ی مدل‌های پلی استیشن ۴، پلی استیشن ۴ اسلیم و پلی استیشن ۴ پرو کم‌صداتر است. پس از ۸۰ دقیقه تجربه‌ی گادفال، دویل می کرای ۵ اسپشیال ادیشن و بازی Astro’s Playroom، بدنه‌ی کنسول همچنان سرد بود. وقتی بعد از ساعت و ۲۰ دقیقه می‌خواستیم از مقابل کنسول بلند بشویم، از یکدیگر پرسیدیم که آیا اصلا فن این کنسول چرخید؟ تقریبا هیچ صدایی از کنسول نشنیدیم».

دانلود ویدیو نگاه نزدیک رسانه‌ی ژاپنی فامیتسو به دوال‌سنس

در سه بازی تجربه‌شده توسط یوتیوبرهای ژاپنی، طولانی‌ترین لودینگ‌ها بین ۳ تا ۴ ثانیه زمان بردند

کانال یوتیوبی Gamer 4  هم دقیقا همین تجربه از کار با پلی استیشن ۵ را داشته و گفته شاید به سختی در بعضی از ثانیه های ۸۰ دقیقه تجربه، صدایی از آن شنیده باشد. همچنین این کانال یوتیوبی گفته که بعد از بیشتر از یک ساعت بازی با کنسول وقتی خیلی به آن نزدیک شویم تنها جریان هوای گرمی را احساس خواهیم کرد که اصلا داغ نیست.

از  نکات جالب دیگر این بود که تیم Gamer 4  سعی کرده بود که با انداختن نگاهی دقیق به نقاط مختلف کنسول به ساختار سیستم خنک کننده آن پی ببرد. اما آنها موفق نشدند که متوجه ساختار این کنسول شوند و فقط صرفا حدس هایی راجع به نحوه ی عملکرد سیستم کننده ps5  زده بودند. . مارک سرنی، معمار ارشد پلی استیشن ۵ پیش‌تر گفته بود که سیستم خنک‌کننده‌ی این کنسول مخاطبان را راضی خواهد کرد.

دانلود ویدیو گیم‌پلی جدید بازی Godfall

دانلود ویدیو گیم‌پلی جدید بازی Astro’s Playroom

مورد دیگری که یوتیوبرهای ژاپنی به آن اشاره کردند بودند راجع به کنترلر دوال سنس بود که به گفته آنها این کنترلر احساس بهتری نسبت به دوال شاک ۴ به مخاطب می دهد همچنین لاین بار دوال سنس برخلاف دوال شاک ۴ به هیچ عنوان نوری آزاردهنده ساطع نمی کند. لایت‌بار دوال‌سنس می‌تواند آبی، سبز، زرد و بنفش باشد و شدت نور آن هم در صورت نیاز، کم و زیاد می‌شود. تازه اگر می‌خواهید شارژ کنترلر را برای مدت بیشتری نگه دارید، می‌توانید حالت پخش نور لایت‌بار را به شکل نقطه‌ای درآورید. در واقع گیمر به جای مواجه با کل نوار پخش نور می تواند تنها چند نقطه از آن را روشن بگذارد تا هم شارژدهی دسته طولانی مدت تر باشد و هم همچنان بتوان رنگ های مختلف نور لایت بار را مشاهده کرد. دوال‌سنس به خاطر میکروفون داخلی قوی خود، توانایی تشخیص جریان هوا را نیز دارد و مثلا در یکی از مراحل بامزه‌ی بازی Astro’s Playroom، یوتیوبرها باید با فوت کردن به سمت دسته مرحله را پشت سر می‌گذاشتند.

هارد SSD کنسول باعث شده که نه تنها اکثر لودینگ ها لحظه ای باشند بلکه در خود بازی ها هم با لحظاتی مواجه بشویم که سرعت بالای رخ دادن برخی اتفاقات در آن ها بسیار زیاد است. Gamer4 ادعا می کند که در بازی Astro’s Playroom و بازی Godfall لحظاتی را دیده است که بدون وجود یک SSDبسیار پر سرعت نمی توانستند جایی در یک بازی ویدیویی داشته باشند.

در بازی Astro’s Playroom، فاصله‌ی زمانی بین زدن دکمه‌ی Start در منو اصلی و شروع به تجربه‌ی گیم‌پلی بازی فقط ۳.۸ ثانیه است

 

دانلود ویدیو نمایش عملکرد SSD کنسول پلی استیشن ۵ سونی

یوتیوبرهای ژاپنی هنوز اجازه ی دیدن سیستم عامل ps5 سونی را نداشته اند. در نتیجه فعلا نه UI/رابط کاربری کنسول مشخص است و نه به صورت رسمی می دانیم که SSD  آن چه حجمی از حافظه را در اختیار کاربران قرار داده است. اما در سریع بودن کنسول پلی استیشن ۵ به خاطر وجود حافظه SSD شکی وجود ندارد. زیرا مثلا رسانه‌ی معتبر فامیتسو اعلام کرد که پس از هر مرگ در بازی Godfall، بازگشت بازیکن به گیم‌پلی فقط حدودا دو ثانیه زمان می‌برد.

کانال Gamer4 در پاسخ به یکی از مخاطبان که پرسیده بود آیا ممکن است که خنکی اتاق به کنسول کمکی کرده باشد گفته بود که این کنسول ها در اتاقی با دمای بالاتر از ۳۰ درجه سانتی گراد تست شده بود. ۴Gamer باور دارد اگر کنسول می‌خواست داغ کند یا صدای فن زیادی را به گوش برساند، حتما در طول این یک ساعت و ۲۰ دقیقه چنین اتفاقی رخ می‌داد. کانال یوتیوب Dengeki هم در ویدیو خود گفت که به نظر می‌رسد نگرانی گیمرها راجع به صدای خنک‌کننده‌ی PS5 و داغ شدن این کنسول، بی‌مورد بوده است. همچنین او و یوتیوبرهای دیگر گفتند که از تجربه‌ی بازی با رزولوشن ۴K و فریم‌ریت ۶۰ (به‌صورت همزمان) روی کنسول پلی استیشن ۵ رضایت کامل دارند.

دانلود ویدیو تصاویر کنسول پلی استیشن ۵ از زوایای متفاوت

پس از هر بار مردن در بازی Godfall، بازیکن حدودا دو ثانیه برای بازگشت دوباره به گیم‌پلی صبر می‌کند

به نظر می رسد که سونی در بر خلاف همیشه تمامی دسته های بازی کنسول پلی استیشن ۵ را بدون در نظر گرفتن ریجن عرضه کرده است. و در واقع تمامی دسته های دوال سنس دکمه هایی با چینش یکسانی دارند و محل قرارگیری همه آنها یکسان است. . به بیان بهتر برخلاف گذشته که در کنسول‌های ریجن ۱ و ریجن ۳ به ترتیب دکمه‌ی ضربدر و دایره دکمه‌ی اصلی تایید بودند، حالا در همه‌ی PS5ها دکمه‌ی ضربدر این کار را انجام می‌دهد. پلی استیشن در نسل ۹ فقط یک شعار تبلیغاتی در سرتاسر دنیا خواهد داشت؛ Play Has no Limits (بازی کردن هیچ حد و مرزی نمی‌شناسد). پس عجیب نیست که سونی بخواهد زبان طراحی دسته‌های بازی خود و کارکرد هرکدام از دکمه‌های آن در کل دنیا را هم به این شکل، یک‌پارچه سازد.

اولین نفری باشید که امتیاز می دهیدpost

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلد های ضروری مشخص شده اند *

ارسال نظر