فهرست محتوا
Toggleاگر با کدهای خطای PS5 مواجه شدید با کمک این راهنما می توانید مشکل مربوط به هر کد خطا را شناسایی و رفع نمایید.
کد خطای CE-105799-1 / CE-113212-0
نمیتوانید به سرور متصل شوید
این پیغام مربوط به خطای اتصال به شبکه PSN است . بنابراین اولین کاری که باید انجام دهید این است که وضعیت اتصال شبکه پلی استیشن خود را بررسی کنید تا مطمئن شوید که به اینترنت متصل هستید یا خیر.
اگر هیچ مشکلی در اتصال شما وجود نداشت PS5 خود را ریستارت کنید و دوباره تنظیمات اتصال بی سیم خود را انجام دهید. مودم خود را چک کنید که در نزدیکی کنسول شما قراردارد، آنتن دهی مناسبی دارد یا خیر و یا در صورت امکان مودم را از طریق کابل شبکه به کنسول خود متصل نمایید. اگر مشکل همچنان وجود داشت مودم خود را به مدت ۵ دقیقه خاموش کنید و دوباره روشن کنید. در صورتی که مشکل هنوز وجود داشت و برطرف نشده بود. احتمالا خطای اتصال موقتی وجود دارد. منتظر بمانید و بعدا دوباره امتحان کنید.
کد خطای CE-108862-5 در پلی استیشن ۵
نمیتوانید به سرور متصل شوید این یک پیغام خطای اتصال دیگر است Unable to connect other server
این کد خطا مربوط به سرورهای خود بازی است اگر اتصال به playstation network انجام شده باشد و وب سایت یا کانال های رسانه های اجتماعی در کنسول متصل باشد. احتمالاً این یک خطای اتصال موقتی است بنابراین اگر نتوانید آن را رفع کنید. بهتر است منتظر بمانید و بعداً دوباره امتحان کنید.
CE-107520-5 / CE-108889-4
لطفا جدیدترین نرم افزار سیستم را نصب کنید.
این کد خطای پلی استیشن ۵ به این معنی است که نرم افزار سیستم شما بروز نیست. بنابراین به اینترنت وصل شوید و کنسول خود را به آخرین نسخه آپدیت کنید. اگر نمیتوانید کنسول خود را به صورت آنلاین وصل کنید. می توانید جدیدترین نرم افزار سیستم را از طریق رایانه دانلود کرده روی یک USB بریزید و نصب کنید و یا از طریق دیسک بازی آن را بروز کنید. برای اطلاعات بیشتر می توانید به سایت رسمی نرم افزار پلی استیشن ۵ مراجعه کنید.
کد خطای CE-108255-1
مشکلی در این بازی یا برنامه پیش آمده است
تعدادی از گیمرها با این کدخطا روی ps5 مواجه شده اند که متآسفانه کد خطای خوبی به نظر نمی رسد. برخی با این کد روی یک عنوان خاص PS5 مواجه شده اند و برخی از افراد دیگر هم با هر عنوان پلی استیشن ۵ که امتحان کرده اند با این کد خطا مواجه شده اند. چندین نفر این کد را به خدمات مشتری گزارش کرده اند و آنها در پاسخ اعلام کرده اند که برای تعویض سخت افزار کنسول باید کنسول خود را به پشتیبانی بدهند. البته سونی به طور رسمی در باره هیچ گونه اظهار نظری نکرده است .
ولی برای رفع شدن این مشکل معمولا با ریاستارت کردن کنسول یا پاک کردن و نصب مجدد برنامه/بازی مورد نظر مشکل CE-108255-1 در PS5 رفع میشود. بااینحال هنوز راهحل قطعی و دقیقی از سوی سونی برای این مشکل ارائه نشده است.
کد خطای NP-102955-2
اطلاعات حساب نادرست است
اگر این کد خطای PS5 را دریافت کردید. یعنی اطلاعات ورود به سیستم حساب Playstation Network که وارد می کنید با سوابق نگهداری شده Sony مطابقت ندارد. دوباره بررسی کنید که آدرس ایمیل و گذرواژه صحیح را وارد کرده باشید و اگر مطمئن هستید که اطلاعاتی که وارد می کنید صحیح است برای تنظیم مجدد رمز عبور خود باید مورد را با واحد خدمات مشتری سونی در میان بگذارید.
خطای CE-100002-3
آپدیت اپلیکیشن با خطا مواجه شده است.
راه حل:
فایل آپدیت اپلیکیشن مورد نظر شما به درستی نصب نشده است. از آپدیت بودن سیستم عامل پلی استیشن ۵ مطمئن شوید و دوباره تلاش کنید.
خطای CE-100005-6
خوانش دیسک امکان پذیر نیست.
راه حل:
۱. کنسول را خاموش کنید و آن را از برق بکشید. دوباره آن را روشن کنیدو دیسک را امتحان کنید.
۲. کنسول را ریستارت کنید و دوباره امتحان کنید.
۳. اگر هنوز با این خطا مواجه میشوید، دیسکهای دیگر را امتحان کنید تا از سلامت درایو نوری پلی استیشن ۵ مطمئن شوید.
۴. از تمیز بودن دیسک مطمئن شوید و آن را با دستمالی نرم و تمیز، پاک کنید.
خطای CE-100028-1
فضای کافی در SSD پلی استیشن ۵ وجود ندارد.
راه حل:
از تنظیمات کنسول وارد منوی Storage شوید و فضای خالی SSD را بررسی کنید. برای خالی کردن درایو به ناچار باید اپلیکیشنهای دیگر را پاک کنید. برای این کار، بازی یا اپلیکیشنی را که دیگر لازم ندارید انتخاب کرده و با فشار دادن دکمه OPTIONS، از منوی کشویی ظاهر شده، گزینه Delete را انتخاب کنید.
خطای CE-105799-1
امکان اتصال به سرور وجود ندارد. Unable to connect other server
این مشکل مربوط به سرورهای شبکه پلی استیشن است.
راه حل:
۱. از تنظیمات شبکه پلی استیشن، وضعیت شبکه PSN را بررسی کنید.
۲. پلی استیشن ۵ را ریستارت کنید و دوباره وضعیت اتصال به PSN را بررسی کنید.
۳. تا جایی که امکان دارد، پلی استیشن ۵ را با کابل LAN به مودم یا روتر خود وصل کنید.
۴. مطمئن شوید که اتصال بیسیم بین مودم و پلی استیشن ۵ به اندازه کافی قوی باشد. پیشنهاد میشود که هر دو دستگاه در یک اتاق باشند و مانعی میان آنها نباشد.
۵. مودم را خاموش و پس از پنج دقیقه، دوباره روشن کنید.
۶. شاید مودم شما نیاز به بروزرسانی داشته باشد. با مشورت با شرکت ارائه دهنده سرویس اینترنت، فرمور مودم را آپدیت کند.
۷. در تنظیمات روتر، پورتهای زیر را باز کنید:
TCP: 80 – ۴۴۳ – ۳۴۷۹ – ۳۴۸۰ و UDP: 3478 – ۳۴۷۹ – ۴۹۱۵۲~۶۵۵۳۵
برای انجام این تنظیمات حتما با شرکت ارائه دهنده سرویس اینترنت مشورت کنید.
۸. در تنظیمات شبکه، از IP استاتیک استفاده کنید.
۹. به صورت موقت از DNSهای رایگان استفاده کنید. برای مثال، میتوانید از دو DNS زیر استفاده کنید.
Primary: 1.1.1.1
Primary: 8.8.4.4
Secondary: 8.8.8.8
تضمینی برای کارآمدی این DNSها وجود ندارد و با جستجو در اینترنت میتوانید DNSهای بیشتری نیزی پیدا کنید.
۱۰. ممکن است شبکه به علت ترافیک بالا در دسترس نباشد. کمی صبر کنید و در زمان دیگری برای اتصال به PSN تلاش کنید.
خطای CE-106485-4
خطایی در اجرای سیستم عامل یا دیتای بازی یا اپلیکیشن دیده شده است.
راه حل:
از آپدیت بودن سیستم عامل پلی استیشن ۵ مطمئن شوید و آن را آپدیت کنید.
خطای CE-106667-6
پروسه دانلود موفقیتآمیز نبود.
راه حل:
دانلود را متوقف و لغو کرده و بازی یا اپلیکیشن مورد نظر خود را دوباره دانلود کنید.
خطای CE-107520-5
سیستم عامل پلی استیشن ۵ به آپدیت نیاز دارد.
راه حل:
۱. پلی استیشن ۵ را به اینترنت وصل کنید تا عملیات آپدیت آغاز شود.
۲. اگر نتوانستید با استفاده از قدم قبل، پلی استیشن ۵ را آپدیت کنید، فایل آپدیت را روی فلش USB ریخته و از منوی System در تنظیمات کنسول، آپدیت را نصب کنید.
۳. شما همچنین میتوانید فایل آپدیت را روی یک DVD یا بلوری بریزید و با قرار دادن دیسک در درایو نوری پلی استیشن ۵، آپدیت کنسول را نصب کنید.
ارور CE-107857-8 در PS5
در زمان عرضه کنسول و پس از آن، بعضی از کاربران بازی Demon’s Souls اعلام کردند که بههنگام تجربهی بازی، بازی آنها کرش کرده و با کد CE-107857-8 مواجه شدهاند. درواقع این پیام مربوطبه کرش کردن بعضی از بازیها، دانلودها و خراب شدن نصب فایلها میشود. برای حل این مشکل تنها کافی است مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید.
- مطمئن شوید که آخرین آپدیت را روی کنسول خود نصب کردهاید
- پلی استیشن ۵ را ازطریق Safe Mode بالا بیاورید
- برای روشن کردن و اجرای Safe Mode هم پس از خاموش کردن کنسول، دکمه پاور را نگه دارید. اولین بوق، خبر از روشن شدن کنسول میدهد و دست خود را همچنان نگهدارید تا دومین بوق را هم بشنوید که مربوطبه ورود به حالت Safe Mode است
- سپس دسته پلی استیشن ۵ را ازطریق USB به کنسول وصل کرده و گزینه پنجم (Rebuild Database) را انتخاب کنید
- منتظر بمانید تا کنسول شما ریبوت شود
- حال دانلودهای خود را مجددا تکرار کنید و این بار باید مشکل شما رفع شده باشد
ارور CE-112069-9 در PS5
کد خطا ذکر شده مربوطبه انتقال دیتا و پیغام an error occurred on data transfer via a network میشود. سونی برای حل این مشکل، راه حلی را ارائه داده که به شرح زیر است:
- اگر از پلی استیشن ۴ و پلی استیشن ۵ بهصورت وایرلس استفاده میکنید، سعی کنید با کابل به شبکه پلی استیشن متصل شده و عملیات انتقال دیتا را انجام دهید.
- برای پنج دقیقه مودم خود را خاموش کرده و سپس آن را ریاستارت کنید
- با ورود به بخش تنظیمات، سیستم و سپس System Software کنسول خود، گزینه Data Transfer را مجددا انتخاب کنید
- اگر تنها فایلهای ذخیرهای را انتقال میدهید، از دستگاههای خارجی مثل حافظههای USB یا حافظه ابری استفاده کنید.
ارور CE-110538-8 در PS5
اگر دیسک درایو کنسول دیسک بلوری شما را شناسایی نکرد، با کد خطا CE-110538-8 مواجه خواهید شد. اکثر مواقع این ارور PS5 به دیسک بر میگردد و روشهای زیر را امتحان کنید
- دیسک را بررسی نمایی و علائمی مثل اثر انگشت را از روی آن پاک کنید
- برای اطمینان از سالم بودن دیسک درایور، دیسکهای دیگری را هم امتحان کنید
ارور CE-108889-4 در PS5
سونی اعلام کرد که این پیغام خطا به System Software و آپیدت بودن یا نبودن کنسول مربوط میشود. زمانیکه این پیام را دریافت کردید، روشهای زیر میتواند کمک حال شما باشد.
- کنسول خود را به اینترنت متصل کرده و آخرین آپدیت منتشر شده برای پلی استیشن ۵ را دانلود و نصب کنید. اگر به هنگام این کار پیغام خطا مشاهده کردید، کنسول و اینترنت خود را ریاستارت کرده و مجددا تلاش کنید
- از روشهای دیگر مثل دانلود آپدیت ازطریق کامپیوتر و نصب آن روی کنسول ازطریق USB استفاده کنید
- همچنین یک روش دیگر هم وجود دارد. یکی از دیسکهای بازی خود را داخل کنسول گذاشته و اگر بهروزرسانی جدیدی برای کنسول شما عرضه شده باشد، به صفحه دانلود آن راهنمایی میشوید
ارور CE-108360-8 در PS5
اگر اتصال PS Camera شما به پلی استیشن ۵ با مشکل همراه باشد، این کد خطا را دریافت خواهید کرد. روشهای زیر میتواند برای حل این ارور PS5 کمک حال شما باشد.
- دوربین پلی استیشن برای کارکرد با پلی استیشن ۵، به آداپتور مخصوصی نیاز دارد و مطمئن شوید که حتما مدل مناسب را تهیه کرده باشید
- از این دستگاه در اتاقی استفاده کنید که از نظر روشنایی نور لازم را در اختیار شما قرار دهد
- محل قرار گیری PS Camera در اتاق خود را مورد بررسی قرار داده و با جابهجایی، بهترین نقطه را پیدا کنید
- به تنظیمات دوربین پلی استیشن در پلی استیشن ۵ رفته و از وصل بودن آن مطمئن شوید.
ارور CE-107649-7 در PS5
یکی از خطاهای رایج دیگر پلی استیشن ۵ که مربوطبه استفاده کنندگان از نسخه دیسک خور است. پیغام خطای The inserted disc contains content that is different from the installed data پیامی است که آن را مشاهده میکنید و بهخاطر متفاوت بودن دیتای نصب شده روی کنسول با محتویات دیسک یا وجود بستههای الحاقی روی کنسول و مربوطبه بازی مورد نظر است. برای رفع این مشکل، باید دیتای نصب شده بازی مورد نظر را بهصورت کامل پاک کنید و سپس دیسک را در کنسول قرار دهید یا اینکه از یک دیسک دیگر برای بازی خود استفاده کنید.
ارور CE-106485-4 در PS5
یکی دیگر از پیغام خطاهایی که به آپدیت نبودن Firmware کنسول اشاره دارد. تنها راهحل پیغام خطا There may be a problem reading the system software or application data این است که کنسول خود را آپدیت کنید.
ارور CE-10028-1 در PS5
این کد خطا رایج پلی استیشن ۵ به حافظه SSD شما مربوط میشود. البته نگران این موضوع نباشید که SSD کنسول به مشکل برخورده است، بلکه باید فضای آن را خالی کرده تا بتوانید برنامه/بازیهای خود را روی آن دانلود یا نصب کنید.
ارور CE-100005-6 در PS5
یکی دیگر از پیامهایی که به نسخه دیسک خور PS5 مربوط و پیام There was a problem reading the disc را مشاهده میکنید. برای رفعه این ارور PS5 راههای زیر را انجام دهید.
- کنسول پلی استیشن ۵ را خاموش و کابل برق آن را خارج کنید. سپس کابل را وصل کنید
- کنسول را مجددا روشن کرده و دیسک را داخل دیسک درایو قرار دهید
- همچنین بهواسطهی یک پارچه نرم دیسک خود را تمیز کنید
ارور CE-100002-3 در PS5
پیام خطای ذکر شده مربوطبه نصب آپدیت بازیهای شما است. ازاینرو سیستم از شما میخواهد که ابتدا کنسول خود را به آخرین بهروزرسانی عرضه شده آپدیت کرده و سپس برای نصب آپدیت بازی خود تلاش کنید.
ارور CE-108262-9 در PS5
پیغام خطای CE-108262-9 جزو آن دسته از خطاهایی است که باعث کرش کردن کنسول شما میشود. سونی متاسفانه هنوز راهحلی برای آن ارائه نکرده است و ظاهرا به سرویسهای آنلاین و اینترنت مربوط میشود.
ارور NW-102650-4 در PS5
سونی اعلام کرده که این کد خطا مربوطبه عدم اتصال به سرورها میشود و بازیکنان با پیغام Unable to connect to the server مواجه میشوند. برای رفع این ارور PS5 هم باید همانند اکثر راهحلهای این بخش عمل کنید.
- وارد صفحه وضعیت شبکه پلی استیشن شوید و وضعیت سرورها را مشاهده کنید
- اگر همه چیز درست بود و مشکلی در سرورها وجود نداشت، PS5 خود را با کابل به اینترنت متصل کنید
- اگر امکان این کار وجود نداشت، کنسول خود را به مودم نزدیکتر کنید
ارور NW-102417-5 در PS5
بازیکنان زمانی کد خطای NW-102417-5 را مشاهده میکنند که از سرورهای سونی تایماوت شوند. برای حل این مشکل باید تاحدی شبیه به قبل عمل کنید.
- وارد صفحه وضعیت شبکه پلی استیشن شوید و وضعیت سرورها را مشاهده کنید
- اگر همه چیز درست بود و مشکلی در سرورها وجود نداشت، PS5 خود را با کابل به اینترنت متصل کنید
- اگر امکان این کار وجود نداشت، کنسول خود را به مودم نزدیکتر کنید
- مودم خود را خاموش کرده و پنج دقیقه صبر دهید. سپس مودم را روشن کنید
- همچنین اگر مودم یا روتر شما آپدیت نیست، Firmware آن را بهروزرسانی کنید
ارور NW-102315-2 در PS5
این ارور PS5 به مشکلات ارتباطی کنسول مربوط میشود و کاربران عبارت a communication error has occurred را مشاهده خواهند کرد. برای رفعه این مشکل، روشهای زیر را آزمایش کنید.
- ابتدا صفحه اعلان وضعیت شبکه پلی استیشن را برای باخبر شدن از وجود هر نوع مشکل مشاهده کنید
- پلی استیشن ۵ خود را خاموش کرده و آن را ازطریق کابل به مودم وصل کنید. اگر کابل ندارید، کنسول خود را به مودم نزدیکتر کرده و مجددا تنظیمات اینترنت را انجام دهیده
- مودم را برای پنج دقیقه خاموش کرده و سپس آن را ریاستارت کنید
- Firmware مودم خود را ارتقا دهید
- همچنین وجود پورتهای UDP و TCP مخصوص پلی استیشن و وارد کردن آنها در مودم هم میتواند کارساز باشد
- پورت TCP: پورتهای ۸۰، ۴۴۳، ۳۴۷۸، ۳۴۷۹
- پورتهای UDP: پورتهای ۳۴۷۸، ۳۴۷۹، ۴۹۱۵۲، ۶۵۵۳۵
- از آیپی ثابت استفاده کرده و آن را در تنظیمات شبکه خود وارد کنید
- در انتها از DNSهای متفاوت استفاده کنید که رایجترین DNS مربوطبه DNS گوگل (پرایمری ۸.۸.۸.۸ و سکندری ۸.۸.۴.۴( است
ارور NW-102261-2 در PS5
یکی از رایجترین پیغام خطاهای مربوطبه بخش شبکه که مربوطبه عدم اتصال کاربران به شبکه پلی استیشن است. با انجام روشهای زیر، این مشکل رفع خواهد شد.
- ابتدا صفحه اعلان وضعیت شبکه پلی استیشن را برای باخبر شدن از وجود هر نوع مشکل مشاهده کنید
- پلی استیشن ۵ خود را خاموش کرده و آن را ازطریق کابل به مودم وصل کنید. اگر کابل ندارید، کنسول خود را به مودم نزدیکتر کرده و مجددا تنظیمات اینترنت را انجام دهیده
- مودم را برای پنج دقیقه خاموش کرده و سپس آن را ریاستارت کنید
- Firmware مودم خود را ارتقا دهید
- همچنین وجود پورتهای UDP و TCP مخصوص پلی استیشن و وارد کردن آنها در مودم هم میتواند کارساز باشد
- پورت TCP: پورتهای ۸۰، ۴۴۳، ۳۴۷۸، ۳۴۷۹
- پورتهای UDP: پورتهای ۳۴۷۸، ۳۴۷۹، ۴۹۱۵۲، ۶۵۵۳۵
- از آیپی ثابت استفاده کرده و آن را در تنظیمات شبکه خود وارد کنید
- در انتها از DNSهای متفاوت استفاده کنید که رایجترین DNS مربوطبه DNS گوگل (پرایمری ۸.۸.۸.۸ و سکندری ۸.۸.۴.۴( است
ارور NW-102308-4 در PS5
شاید ظاهر و کدهای خطا بخش شبکه پلی استیشن از یکدیگر متفاوت باشد، اما راهحل آنها تقریبا یکی است. این پیغام خطا به خاطر پیام a communication error has occurred است و راههای زیر را انجام دهید.
- ابتدا صفحه اعلان وضعیت شبکه پلی استیشن را برای باخبر شدن از وجود هر نوع مشکل مشاهده کنید
- پلی استیشن ۵ خود را خاموش کرده و آن را ازطریق کابل به مودم وصل کنید. اگر کابل ندارید، کنسول خود را به مودم نزدیکتر کرده و مجددا تنظیمات اینترنت را انجام دهیده
- مودم را برای پنج دقیقه خاموش کرده و سپس آن را ریاستارت کنید
- Firmware مودم خود را ارتقا دهید
- همچنین وجود پورتهای UDP و TCP مخصوص پلی استیشن و وارد کردن آنها در مودم هم میتواند کارساز باشد
- پورت TCP: پورتهای ۸۰، ۴۴۳، ۳۴۷۸، ۳۴۷۹
- پورتهای UDP: پورتهای ۳۴۷۸، ۳۴۷۹، ۴۹۱۵۲، ۶۵۵۳۵
- از آیپی ثابت استفاده کرده و آن را در تنظیمات شبکه خود وارد کنید
- در انتها از DNSهای متفاوت استفاده کنید که رایجترین DNS مربوطبه DNS گوگل (پرایمری ۸.۸.۸.۸ و سکندری ۸.۸.۴.۴) است
ارور NW-102307-3 در PS5
یکی دیگر از کد خطاهای پلی استیشن ۵ مربوطبه سرورهای بازی که باید کارهای زیر را برای رفع این ارور PS5 انجام دهید.
- ابتدا صفحه اعلان وضعیت شبکه پلی استیشن را برای باخبر شدن از وجود هر نوع مشکل مشاهده کنید
- پلی استیشن ۵ خود را خاموش کرده و آن را ازطریق کابل به مودم وصل کنید. اگر کابل ندارید، کنسول خود را به مودم نزدیکتر کرده و مجددا تنظیمات اینترنت را انجام دهیده
- مودم را برای پنج دقیقه خاموش کرده و سپس آن را ریاستارت کنید
- Firmware مودم خود را ارتقا دهید
- همچنین وجود پورتهای UDP و TCP مخصوص پلی استیشن و وارد کردن آنها در مودم هم میتواند کارساز باشد
- پورت TCP: پورتهای ۸۰، ۴۴۳، ۳۴۷۸، ۳۴۷۹
- پورتهای UDP: پورتهای ۳۴۷۸، ۳۴۷۹، ۴۹۱۵۲، ۶۵۵۳۵
- از آیپی ثابت استفاده کرده و آن را در تنظیمات شبکه خود وارد کنید
- در انتها از DNSهای متفاوت استفاده کنید که رایجترین DNS مربوطبه DNS گوگل (پرایمری ۸.۸.۸.۸ و سکندری ۸.۸.۴.۴) است
ارور NP-104530-3 در PS5
بعضی وقتها بازی یا برنامه اجرایی بهصورت خودکار بسته میشود و کد خطا ذکر شده را مشاهده میکنید. سونی متاسفانه هنوز راهحلی را برای رفع این مشکل ارائه نکرده است.
ارور NP-103111-7 در PS5
کد خطا NP-103111-7 مربوطبه شلوغی یا در دست تعمیر بودن سرورهای سونی مربوط میشود. برای رفع این مشکل روشهای زیر را آزمایش کنید.
- کانکشن اینترنت کنسول را مجددا راهاندازی کرده و گزینه Test connection را انتخاب تا اتصال به سرورها و سایر موارد را مورد آزمایش قرار دهید
- مودم یا روتر خود را برای پنج دقیقه خاموش کرده و سپس روشن کنید
- بعضی وقتها با چند ساعت صبر کردن، این مشکل رفع میشود که سونی معمولا اشاره کرده که مشکل پیش آمده به خاطر شلوغی سرورها است
ارور NP-103109-4 در PS5
یکی دیگر از خطاهایی که به شلوغی و در دست تعمیر بودن سرورهای شبکه پلی استیشن مربوط میشود. در صورت مشاهده، روشهای زیر را امتحان کنید.
- کانکشن اینترنت کنسول را مجددا راهاندازی کرده و گزینه Test connection را انتخاب تا اتصال به سرورها و سایر موارد را مورد آزمایش قرار دهید
- مودم یا روتر خود را برای پنج دقیقه خاموش کرده و سپس روشن کنید
- بعضی وقتها با چند ساعت صبر کردن، این مشکل رفع میشود که سونی معمولا اشاره کرده که مشکل پیش آمده به خاطر شلوغی سرورها است
ارور NP-103107-2 در PS5
یکی دیگر از خطاهایی که به شلوغی و در دست تعمیر بودن سرورهای شبکه پلی استیشن مربوط میشود. در صورت مشاهده این ارور PS5، روشهای زیر را امتحان کنید.
- کانکشن اینترنت کنسول را مجددا راهاندازی کرده و گزینه Test connection را انتخاب تا اتصال به سرورها و سایر موارد را مورد آزمایش قرار دهید
- مودم یا روتر خود را برای پنج دقیقه خاموش کرده و سپس روشن کنید
- بعضی وقتها با چند ساعت صبر کردن، این مشکل رفع میشود که سونی معمولا اشاره کرده که مشکل پیش آمده به خاطر شلوغی سرورها است
ارور NP-103105-0 در PS5
این کد خطا به در دست تعمیر بودن سرورهای پلی استیشن مربوط میشود. در صورت مشاهده، روشهای زیر را امتحان کنید.
- کانکشن اینترنت کنسول را مجددا راهاندازی کرده و گزینه Test connection را انتخاب تا اتصال به سرورها و سایر موارد را مورد آزمایش قرار دهید
- مودم یا روتر خود را برای پنج دقیقه خاموش کرده و سپس روشن کنید
- بعضی وقتها با چند ساعت صبر کردن، این مشکل رفع میشود که سونی معمولا اشاره کرده که مشکل پیش آمده به خاطر شلوغی سرورها است
ارور NP-102947-3 در PS5
سونی در وبسایت خود اعلام کرده که بازیکنان کد خطا NP-102947-3 را بهخاطر پایدار نبودن اینترنت مشاهده خواهند کرد. ازاینرو موارد زیر میتواند کمک حال شما باشد.
- پلی استیشن ۵ خود را با کابل به اینترنت متصل کنید و تنظیمات اینترنت کنسول را مجددا انجام دهید
- اگر امکان استفاده از کابل نبود، کنسول را به مودم نزدیکتر و مواردی را که نویز ایجاد میکنند، از سر راه کنسول بردارید
- مودم یا روتر خود را خاموش کرده و پنج دقیقه منتظر بمانید. سپس آن را ری استارت کنید. همچنین آپدیت Firmware هم میتواند به شما کمک کند
- آخرین آپدیت پلی استیشن ۵ را نصب کنید
- اگر هیچ یک از موارد بالا جواب نداد، چند ساعت صبر کرده و مجددا آزمایش کنید
ارور NP-102946-2 در PS5
سونی اعلام کرده در صورت مشاهده این کد خطا، باید برنامه/بازی مورد نظر را آپدیت کنید. تنها کافی است راههای زیر را آزمایش کنید
- کنسول خود را به اینترنت متصل کرده و آخرین آپدیت را دریافت کنید
- اگر موقع دانلود آپدیت بازی یا برنامه با پیام خطا مواجه شدید، حافظه کنسول خود را چک کنید
- منتظر بمانید تا آپدیت مورد نظر تمام شود
ارور NP-102944-0 در PS5
یکی دیگر از خطاهایی که به آپدیت نرمافزاری کنسول PS5 مربوط میشود. روشهای زیر را امتحان کنید
- اگر در طول آپدیت Firmware کنسول با پیغام خطا مواجه شدید، کنسول خود را به همراه مودم ریاستارت کنید
- از روشهای دیگری مثل اتصال USB به کنسول برای آپدیت پلی استیشن ۵ استفاده کنید
ارور NP-102945-1 در PS5
یکی دیگر از خطاهایی که به آپدیت نرمافزاری کنسول PS5 مربوط میشود. روشهای زیر را امتحان کنید
- اگر در طول آپدیت Firmware کنسول با پیغام خطا مواجه شدید، کنسول خود را به همراه مودم ریاستارت کنید
- از روشهای دیگری مثل اتصال USB به کنسول برای آپدیت پلی استیشن ۵ استفاده کنید
ارور NP-102942-8 در PS5
بازیکنان این ارور PS5 را زمانی مشاهده میکنند که به یک ویژگی دسترسی نداشته باشند. برای رفع این مشکل، از بخش تنظیمات، وارد بخش Family and Parental Control شده و مطمئن شوید که محدودیتی در این بخش وجود ندارد.
ارور NP-102955-2 در PS5
بازیکنان این پیام خطا را زمانی مشاهده میکنند که نام کاربری و رمز عبور خود را اشتباه وارد کرده باشند.
ارور E2-8223b089 در PS5
این کد به سرورهای پلی استیشن ۵ مربوط میشود و سونی اعلام کرده که راهحلهای زیر میتواند مشکل کاربران را حل کند.
- ابتدا صفحه اعلان وضعیت شبکه پلی استیشن را برای باخبر شدن از وجود هر نوع مشکل مشاهده کنید
- مودم یا روتر خود را خاموش کرده، پنج دقیقه منتظر بمانید و سپس آن را مجددا روشن کنید
- از بخش Troubleshooting کنسول آن را رفع کنید
ارور E2-8223b400 در PS5
این ارور PS5 به سرورهای پلی استیشن ۵ مربوط میشود و سونی اعلام کرده که راهحلهای زیر میتواند مشکل کاربران را حل کند.
- ابتدا صفحه اعلان وضعیت شبکه پلی استیشن را برای باخبر شدن از وجود هر نوع مشکل مشاهده کنید
- مودم یا روتر خود را خاموش کرده، پنج دقیقه منتظر بمانید و سپس آن را مجددا روشن کنید
- از بخش Troubleshooting کنسول آن را رفع کنید
ارور WS-116420-4 در PS5
یکی دیگر از پیامهای مربوطبه عدم اتصال به سرورها که ازطریق روشهای زیر میتوانید آن را حل کنید.
- ابتدا صفحه اعلان وضعیت شبکه پلی استیشن را برای باخبر شدن از وجود هر نوع مشکل مشاهده کنید
- پلی استیشن ۵ خود را خاموش کرده و آن را ازطریق کابل به مودم وصل کنید. اگر کابل ندارید، کنسول خود را به مودم نزدیکتر کرده و مجددا تنظیمات اینترنت را انجام دهیده
- مودم را برای پنج دقیقه خاموش کرده و سپس آن را ریاستارت کنید
- Firmware مودم خود را ارتقا دهید
- همچنین وجود پورتهای UDP و TCP مخصوص پلی استیشن و وارد کردن آنها در مودم هم میتواند کارساز باشد
- پورت TCP: پورتهای ۸۰، ۴۴۳، ۳۴۷۸، ۳۴۷۹
- پورتهای UDP: پورتهای ۳۴۷۸، ۳۴۷۹، ۴۹۱۵۲، ۶۵۵۳۵
- از آیپی ثابت استفاده کرده و آن را در تنظیمات شبکه خود وارد کنید
- در انتها از DNSهای متفاوت استفاده کنید که رایجترین DNS مربوطبه DNS گوگل (پرایمری ۸.۸.۸.۸ و سکندری ۸.۸.۴.۴) است
ارور WS-116329-2 در PS5
یکی دیگر از پیامهایی که به اطلاعات حساب کاربری مربوط میشود. زمانیکه اطلاعات خود را به اشتباه وارد کنید، کد خطای WS-116329-2 را مشاهده خواهید کرد.
ارور WS-116328-1 در PS5
این کد خطا به عدم دانلود آخرین آپدیت Firmware اشاره دارد و روشهای زیر میتواند کمک حال شما باشد
- اگر حین دانلود آخرین آپدیت با پیغام خطای ذکر شده مواجه شدید، تنظیمات اتصال اینترنت پلی استیشن ۵ را مجددا انجام دهید
- میتوانید از USB یا دیسک یک بازی برای نصب یا فعال کردن آپدیت جدیدترین Firmware پلی استیشن ۵ استفاده کنید
ارور WS-115192-5 در PS5
اگر با خطا WS-115192-5 مواجه شدید، بدانید که به This service may be undergoing maintenance مربوط است و روشهای زیر میتواند کمک حال شما باشد.
- تنظیمات اینترنت پلی استیشن ۵ را مجددا انجام داده و از Test Connection برای بررسی وضعیت تغییرات خود استفاده کنید
- مودم یا روتر خود را به مدت پنج دقیقه خاموش کرده و سپس آن را روشن کنید
- اگر دو روش بالا جوابگو نبود، چند ساعت بعد امتحان کنید
ارورهای نمایش وب
خطاهای مربوطبه Web View با حروف WV نمایش داده میشود.
ارور WV-109144-9 در PS5
یکی دیگر از کد خطاهایی که به عدم اتصال به سرورها اشاره دارد و روشهای زیر میتواند شما را کمک کند.
- ابتدا صفحه اعلان وضعیت شبکه پلی استیشن را برای باخبر شدن از وجود هر نوع مشکل مشاهده کنید
- پلی استیشن ۵ خود را خاموش کرده و آن را ازطریق کابل به مودم وصل کنید. اگر کابل ندارید، کنسول خود را به مودم نزدیکتر کرده و مجددا تنظیمات اینترنت را انجام دهیده
- مودم را برای پنج دقیقه خاموش کرده و سپس آن را ریاستارت کنید
- Firmware مودم خود را ارتقا دهید
- همچنین وجود پورتهای UDP و TCP مخصوص پلی استیشن و وارد کردن آنها در مودم هم میتواند کارساز باشد
- پورت TCP: پورتهای ۸۰، ۴۴۳، ۳۴۷۸، ۳۴۷۹
- پورتهای UDP: پورتهای ۳۴۷۸، ۳۴۷۹، ۴۹۱۵۲، ۶۵۵۳۵
- از آیپی ثابت استفاده کرده و آن را در تنظیمات شبکه خود وارد کنید
- در انتها از DNSهای متفاوت استفاده کنید که رایجترین DNS مربوطبه DNS گوگل (پرایمری ۸.۸.۸.۸ و سکندری ۸.۸.۴.۴) است
ارور WV-109145-0 در PS5
این ارور PS5 به عدم اتصال به اینترنت در پلی استیشن ۵ اشاره دارد و روشهای زیر میتواند مشکل شما را حل کند.
- ابتدا صفحه اعلان وضعیت شبکه پلی استیشن را برای باخبر شدن از وجود هر نوع مشکل مشاهده کنید
- پلی استیشن ۵ خود را خاموش کرده و آن را ازطریق کابل به مودم وصل کنید. اگر کابل ندارید، کنسول خود را به مودم نزدیکتر کرده و مجددا تنظیمات اینترنت را انجام دهیده
- مودم را برای پنج دقیقه خاموش کرده و سپس آن را ریاستارت کنید
- Firmware مودم خود را ارتقا دهید
- همچنین وجود پورتهای UDP و TCP مخصوص پلی استیشن و وارد کردن آنها در مودم هم میتواند کارساز باشد
- پورت TCP: پورتهای ۸۰، ۴۴۳، ۳۴۷۸، ۳۴۷۹
- پورتهای UDP: پورتهای ۳۴۷۸، ۳۴۷۹، ۴۹۱۵۲، ۶۵۵۳۵
- از آیپی ثابت استفاده کرده و آن را در تنظیمات شبکه خود وارد کنید
- در انتها از DNSهای متفاوت استفاده کنید که رایجترین DNS مربوطبه DNS گوگل (پرایمری ۸.۸.۸.۸ و سکندری ۸.۸.۴.۴) است
ارور WV-109146-1 در PS5
خطا WV-109146-1 هم به عدم اتصال به سرورهای PS5 اشاره دارد. ازاینرو روشهای زیر را آزمایش کنید.
- ابتدا صفحه اعلان وضعیت شبکه پلی استیشن را برای باخبر شدن از وجود هر نوع مشکل مشاهده کنید
- پلی استیشن ۵ خود را خاموش کرده و آن را ازطریق کابل به مودم وصل کنید. اگر کابل ندارید، کنسول خود را به مودم نزدیکتر کرده و مجددا تنظیمات اینترنت را انجام دهیده
- مودم را برای پنج دقیقه خاموش کرده و سپس آن را ریاستارت کنید
- Firmware مودم خود را ارتقا دهید
- همچنین وجود پورتهای UDP و TCP مخصوص پلی استیشن و وارد کردن آنها در مودم هم میتواند کارساز باشد
- پورت TCP: پورتهای ۸۰، ۴۴۳، ۳۴۷۸، ۳۴۷۹
- پورتهای UDP: پورتهای ۳۴۷۸، ۳۴۷۹، ۴۹۱۵۲، ۶۵۵۳۵
- از آیپی ثابت استفاده کرده و آن را در تنظیمات شبکه خود وارد کنید
- در انتها از DNSهای متفاوت استفاده کنید که رایجترین DNS مربوطبه DNS گوگل (پرایمری ۸.۸.۸.۸ و سکندری ۸.۸.۴.۴) است
ارور WV-109153-9 در PS5
پیام The Connection to the Network has timed out میتواند به پیغام خطا ذکر شده هم مربوط شود و روشهای زیر کارساز هستند.
- ابتدا صفحه اعلان وضعیت شبکه پلی استیشن را برای باخبر شدن از وجود هر نوع مشکل مشاهده کنید
- پلی استیشن ۵ خود را خاموش کرده و آن را ازطریق کابل به مودم وصل کنید. اگر کابل ندارید، کنسول خود را به مودم نزدیکتر کرده و مجددا تنظیمات اینترنت را انجام دهیده
- مودم را برای پنج دقیقه خاموش کرده و سپس آن را ریاستارت کنید
- Firmware مودم خود را ارتقا دهید
- همچنین وجود پورتهای UDP و TCP مخصوص پلی استیشن و وارد کردن آنها در مودم هم میتواند کارساز باشد
- پورت TCP: پورتهای ۸۰، ۴۴۳، ۳۴۷۸، ۳۴۷۹
- پورتهای UDP: پورتهای ۳۴۷۸، ۳۴۷۹، ۴۹۱۵۲، ۶۵۵۳۵
- از آیپی ثابت استفاده کرده و آن را در تنظیمات شبکه خود وارد کنید
- در انتها از DNSهای متفاوت استفاده کنید که رایجترین DNS مربوطبه DNS گوگل (پرایمری ۸.۸.۸.۸ و سکندری ۸.۸.۴.۴) است
ارور WV-109166-3 در PS5
اگر کنسول شما به اینترنت متصل نمیشود و خطای WV-109166-3 را مشاهده میکنید، روشهای زیر را آزمایش کنید.
- ابتدا صفحه اعلان وضعیت شبکه پلی استیشن را برای باخبر شدن از وجود هر نوع مشکل مشاهده کنید
- پلی استیشن ۵ خود را خاموش کرده و آن را ازطریق کابل به مودم وصل کنید. اگر کابل ندارید، کنسول خود را به مودم نزدیکتر کرده و مجددا تنظیمات اینترنت را انجام دهیده
- مودم را برای پنج دقیقه خاموش کرده و سپس آن را ریاستارت کنید
- Firmware مودم خود را ارتقا دهید
- همچنین وجود پورتهای UDP و TCP مخصوص پلی استیشن و وارد کردن آنها در مودم هم میتواند کارساز باشد
- پورت TCP: پورتهای ۸۰، ۴۴۳، ۳۴۷۸، ۳۴۷۹
- پورتهای UDP: پورتهای ۳۴۷۸، ۳۴۷۹، ۴۹۱۵۲، ۶۵۵۳۵
- از آیپی ثابت استفاده کرده و آن را در تنظیمات شبکه خود وارد کنید
- در انتها از DNSهای متفاوت استفاده کنید که رایجترین DNS مربوطبه DNS گوگل (پرایمری ۸.۸.۸.۸ و سکندری ۸.۸) است
سایر کدهای خطای PS5
اگر کدخاصی را دیدید که در این مقاله ذکر نشده است تیم پشتیبانی اجتماعی Reddit PlayStation در حال ساخت پایگاه اطلاعاتی است که کدهای خطای پلی استیشن ومسائل مختلف که ممکن است برای PS5 بوجود آید را پوشش دهد همچنین میتوانید کدهای خطا را در سایت PlayStation Support جستجو نمایید.
برای خرید ps5 Digital Edition و playstation 5 standard edition جای دوری نرید همین جا از سایت تکنوشاپ با مناسب ترین قیمت کنسول PS5 خودتون رو خریداری کنید و لذت ببرید.
نرگس نوروزی
نرگس نوروزی متولد ۱۶ اسفند ۱۳۶۸ فارغ التحصیل رشته مهندسی صنایع از سال ۱۳۹۴ فعال در حوزه بازی های رایانه ای