pes 2018 ps4 game itecnoshop

[fusion_builder_container hundred_percent=”no” equal_height_columns=”no” menu_anchor=”” hide_on_mobile=”small-visibility,medium-visibility,large-visibility” class=”” id=”” background_color=”” background_image=”” background_position=”center center” background_repeat=”no-repeat” fade=”no” background_parallax=”none” parallax_speed=”0.3″ video_mp4=”” video_webm=”” video_ogv=”” video_url=”” video_aspect_ratio=”16:9″ video_loop=”yes” video_mute=”yes” overlay_color=”” video_preview_image=”” border_size=”” border_color=”” border_style=”solid” padding_top=”” padding_bottom=”” padding_left=”” padding_right=””][fusion_builder_row][fusion_builder_column type=”1_1″ layout=”1_1″ background_position=”left top” background_color=”” border_size=”” border_color=”” border_style=”solid” border_position=”all” spacing=”yes” background_image=”” background_repeat=”no-repeat” padding_top=”” padding_right=”” padding_bottom=”” padding_left=”” margin_top=”0px” margin_bottom=”0px” class=”” id=”” animation_type=”” animation_speed=”0.3″ animation_direction=”left” hide_on_mobile=”small-visibility,medium-visibility,large-visibility” center_content=”no” last=”no” min_height=”” hover_type=”none” link=””][fusion_text columns=”” column_min_width=”” column_spacing=”” rule_style=”default” rule_size=”” rule_color=”” hide_on_mobile=”small-visibility,medium-visibility,large-visibility” class=”” id=””]

PES مجموعه‌ای از بازی‌های ویدئویی در سبک ورزشی و شبیه‌ساز فوتبال است که توسط شرکت کونامی توسعه و انتشار می‌یابد. این بازی نخستین بار ۲۵ اکتبر ۲۰۰۱ با این نام برای کنسول پلی استیشن عرضه شد. با تکنوشاپ همراه باشید.

نسخه‌های جدید این سری با پیشرفت‌های چشمگیری مانند استفاده از موتور بازی کوجیما پروداکشنز یعنی موتور فاکس همراه است که به بهتر شدن جلوه‌های بصری و مفهومی کمک شایانی می‌کند. همچنین بهبود یافتن برخورد بازیکن‌ها با یکدیگر، مدل‌های بازیکن‌ها و چمن فوق‌العاده طبیعی از موارد دیگری هستند که تنها با این موتور امکان‌پذیر است. برخی از سیستم‌های قبلی بازی از جمله TrueBall Tech که باعث کنترل بهتر روی توپ می‌شود؛ سیستم Motion Animation Stability System که به صورت اختصاری M.A.S.S نامیده می‌شود و تأثیرات وضعیت روحی و روانی بازیکن‌ها بر بازی آن‌ها را به نمایش می‌گذارد. برای مثال با کمک سیستم M.A.S.S، با اتفاق افتادن بعضی از صحنه‌ها در بازی، یک بازیکن ناراحت و هراسان می‌شود و دیگر بازیکن‌ها به دور وی جمع شده و امید پیروزی به او می‌دهند.

همچنین در بعضی از سال های انتشار این شبیه ساز ، نام pes به winning 11 تغییر یافته بود.

PES 2017 برخلاف رقیب سنتیش FIFA که امسال با افزودن بخش Journey( بخش داستانی بازی) یک نوآوری ایجاد کرده، نتوانسته همچنین بخشی را بسازد. البته این مورد چیزی از ارزش های بازی کم نمی کند اما شاید بهتر باشد کونامی با ایجاد یک نوآوری یا خلاقیت بازار را بدست بگیرد. در سنین بسیار پایین بنده تقریبا شاهد همین بخش ها در بازی بودم و هنوز که هنوزه هم ما باید همچین چیز هایی را ببینیم. کونامی با اینکه بعد از چند سال دوباره به مسیر اصلی برگشته اما این مورد هرگز من را قانع نمی کند که ۶۰ دلار برای این نسخه بپردازم. شاید به عنوان یک بازی رایگان آن را در قفسه ی مخصوص بازی ها نگاه دارم.

شما در این نسخه هم شاهد مستر لیگ، لیگ قهرمانان اروپا و آسیا هستید. با اینکه حضور در فضای لیگ قهرمانان گیمر را بسیار به وجد می آورد؛ شاید باید منتظر یوفا باشیم تا نوآوری هایی در برگزاری مسابقاتش ایجاد کند. PES 2017 شاید در این بخش عملکرد درستی را داشته، اما وجود تنهای آن ها هیچ دلیل مستحکمی برای خوب بودن بازی نیست. اما اگر بخواهیم به چشم انجام وظیفه به آن نگاه کنیم، آن ها کارشان را تمیز انجام داده اند.

آقای کونامی بهتر به PES 2017 نگاه کن:

اختلاف محسوس بین طراحی های گرافیکی را نمیتوان نادیده گرفت. وقتی کونامی با دقت بسیار بالا تیمی مثل بارسلونا که قرارداری سه ساله با آن بسته را میسازد، ما انتظار داریم تا چهره خوبی را از بازیکنان منچستر یونایتد هم ببینیم. اما متاسفانه این مورد در بازی رعایت نشده و طراحی گرافیکی حتی برای تیم های بزرگ هم یکسان نیست.

طراحی استادیوم ها و چمن بازی مطلوب است و حداقل گیمر را راضی نگاه می دارد. البته از منو های بازی هم نباید بگذاریم. به نظر می رسد کونامی صدای طرفدارانش در مورد PES 2016 را شنیده است و دست به طراحی شیک و تمیزی برای این بخش زده.

با اینکه نمی شود بخش گرافیک هنری بازی را بی عیب و نقص دانست اما این امکان وجود دارد تا با کمی چشم پوشی بگوییم PES 2017 دارای گرافیک هنری مطلوبی است. پیشرفت بازی نسبت به نسخه ی قبل عالی بوده اما هدف این PES نباید رقابت با خودش باشد و آن ها باید فکر چاره ای برای مبارزه با FIFA بکنند. استاندارد های امروزه ی بازی های فوتبالی و چیزی که مردم دنبال آن هستند کمتر در بازی دیده می شود؛ هرچند بازی نسبت به پارسال بسیار بهتر شده است.

در بازی PES 2017 داور سوت های عادلانه ای میزند

برای کونامی دست بزنید:

تنها بخشی که کمتر ایرادی می توان به آن گرفت گیم پلی بازی است. PES 2017 توانسته در قسمت گیم پلی بلوغی را ایجاد کند تا طرفدارانش از آن راضی باشند. در چند سال گذشته بازی بسیار در این قسمت ضعیف بود و ضعف های محسوسی را در آن میدیدیم. در این نسخه سازندگان توانستند بخش گیم پلی را به بلوغ برسانند. البته باز هم شاهد نوآوری خاصی در این قسمت نیستیم. رقیب PES 2017 یعنی FIFA17 در زدن کرنر، ضربه های ایستگاهی، پنالتی، پرتاب اوت و … برای اولین بار نوآوری هایی را ایجاد کرده که شاید هر گیمری را جذب خود کند. اما متاسفانه PES 2017 این نوآوری ها را ندارد.

خوشبختانه داوری بازی خیلی پیشرفت کرده است. در گذشته همیشه از داوری های نا به جا و کارت های غط ضربه میدیدیم اما در این نسخه داوری ها بهتر از گذشته است و کمتر در آن اشتباه می میبینم. البته اشتباهات داوری بخشی جدا نشدنی از فوتبال است.

برخی حرکت های بازیکنان در طول بازی کمی از پیش تعیین شده به نظر می رسد و گیمر در PES 2017 آزادی عمل کمتری نسبت به رقیبش دارد. البته اگر برای شما گیم پلی مهم است این بازی شما را جذب می کند تا پای آن بنشینید. در انتها هم باید اشاره کرد که دروازه بانی بازی بهبود بسیار مثبتی داشته است.

صدای بازی را قطع کنید:

گزارشگری بازی واقعا ضعیف است. بازی های فوتبالی صدا گذاری و موسیقی خاصی را در خود ندارند و بزرگترین بخشی که به صوت مربوط می شود همین گزارشگری است. ای کاش حداقل نوع گزارش و اوج های صدای گزارشگر به بازی مربوط می بود. پیشنهاد من به شما این است که صدای بازی را قطع کنید. حالا خودتان بازی را گزارش کنید. این بسیار جذاب تر از شنیدن صدای گزارشگر بازیست. همیشه FIFA در این قسمت از رقیبش بهتر عمل میکرده و ظاهرا این بار هم با اینکه PES 2017 توانسته پیشرفتی ایجاد کند اما هنوز در رسیدن به یک گزارشگری خوب فاصله دارد.

بازی PES 2017 عنوانی بدون ایراد، بدون نوآوری

کونامی ونوکیا؛ شبیه در نام، شبیه در راه

راه کونامی برای سری PES بسیار شبیه به مسیر نوکیا برای موبایل هایش است. نداشتن نوآوری سرانجام دامن کونامی را خواهد گرفت. هرچند آن ها محصول آخرشان را بسیار تمیز و بی عیب و نقص منتشر کرده اند اما باز هم من نسبت به این بازی و آینده اش خوش بین نیستم. ما برای دیدن بهبود یک سری نکات بازی نمیخریم. بلکه میخواهیم شاهد نوآوری و تجربیات به یاد ماندنی باشیم. این سال ها ظاهرا فقط ما جیب کونامی را پر پول میکردیم، با اینکه سری PES دچار افت فروش هم شده است.

ای کاش روزی برسد تا بازی دوران کودکی و نوجوانی ما بتواند دوباره رشد کند و ما را وادار کند تا برای آن پول بپردازیم.

کونامی مسیر درستی را برای PES 2017 انتخاب کرده است و می تواند در این راه این سری را رشد بدهد. اگر ما نمره ی کمی به آن دادیم دلیلش را ذکر کردیم و نداشتن نوآوری را عامل اصلی آن دانستیم. در انتها باید گفت PES 2017 تجربه ی جذابی برای گیمر هاست و آن ها فارغ از تمامی صحبت ها می توانند از آن لذت ببرند. پیشنهاد می شود، تصویر چهره ی علیرضا جهانبخش در بازی PES 2017 را تماشا کنید.

به طور کلی می توان گفت کونامی بیشتر تمرکز خود را روی بهینه سازی هر آنچه در سال گذشته به دست آمده معطوف کرده؛ چرا که به هیچ وجه شاهد مرحله دوم انقلاب مورد انتظار PES نیستیم و تنها به ارتقای کیفی گیم پلی و گرافیک بازی بسنده شده. این اتفاق دقیقا بر عکس ادعای مدیران کونامی برای خاتمه دادن هر چه سریع تر به سلطه بی چون و چرای فیفا است.

PES 2017 در مجموع بازی خوبی است و تلفیق فیزیک، گیم پلی و حفظ تعادل بازی می تواند ساعت ها طرفداران این عنوان را سرگرم کرده و تجربه ای لذت بخش برایشان به ارمغان بیاورد. اما گویا تمام فعالیت های کونامی برای پیشرفت یکی از مهم ترین فرنچایز های حال حاضر، در دقیقه ۹۰ شکست خورده و به همان حال رها شده است.

انتظار می رود امسال نیز شاهد ادامه سلطنت فیفا باشیم و بار دیگر PES در سایه رقیب خود قرار گیرد، اما بدون شک کسی از سال های پیش رو با خبر نیست و هر اتفاقی ممکن است به وقوع بپیوندد. فعلا باید امیدوار باشیم سران کونامی سیاست های مناسب تری برای فرنچایز محبوب خود بر گزینند و به بازی فوتبالی نام آشنای Pro Evolution Soccer بیشتر پرداخته شود.

نکات مثبت:

  • بهبود داوری
  • طراحی خوب تیم های لایسنس شده
  • گیم پلی مطلوب

نکات منفی:

  • نداشتن نوآوری
  • گزارشگری ضعیف
  • اخلاف زیاد بین طراحی تیم های لایسنس شده و بدون لایسنس مانند منچستر یونایتد

[/fusion_text][/fusion_builder_column][/fusion_builder_row][/fusion_builder_container]

اولین نفری باشید که امتیاز می دهیدpost

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلد های ضروری مشخص شده اند *

ارسال نظر