راهنمای بازی Resident Evil 7
بازی Resident Evil 7 با بازگشت به ریشههای اصلی و گیمپلی آرام و معمایی خود، توانسته توجه زیادی را به خود جلب کند. استفاده از دوربین اول شخص یک ریسک بود که به خوبی نتیجه داد و به ایجاد جو ترسناک بازی کمک کرد. البته باید گفت که همه بازیکنان حوصله این سبک گیمپلی کند و معمایی را ندارند. برخی معماها با توجه به نوشتهها و سرنخها قابل حل هستند که ممکن است برای بازیکنان فارسی زبان دشواریهایی ایجاد کند. مراحل رزیدنت اویل ۷ بهطور کلی بازی را نسبتاً پیچیدهای میکند. نه مانند عناوینی چون دارک سولز، اما در سبک خود پر از رمز و راز و آیتمهای مخفی است که ممکن است بسیاری از آنها در طول بازی نادیده گرفته شوند.
به همین دلیل، تصمیم گرفتیم به راهنمای رزیدنت اویل ۷ بپردازیم تا در طول بازی به شما کمک کند. اگر به دنبال راهنمای رزیدنت اویل ۷ هستید در ادامه همراه ما باشید.
اگر به دنبال نصب بازی PS5، نصب بازی PS4 و نصب بازی ایکس باکس هستید، میتوانید روی تکنوشاپ حساب ویژهای باز کنید.
در این راهنما میتوانید:
۱- در مبارزه با Mia پیروز شوید.
۲- در گاراژ، جک را شکست دهید.
۳- راهی برای پیدا کردن کلید عقرب پیدا کنید.
۴- روش دسترسی به شاتگان را یاد بگیرید.
۵- نحوه یافتن سر سگ اول و دوم را کشف کنید.
۶- معمای اتاق Incinerator را حل کنید و کلید اتاق Dissection را به دست آورید.
۷- سر سگ سوم را پیدا کنید و در نبرد دوم با جک پیروز شوید.
۸- اسلحه شعلهافکن را بسازید.
۹- مجسمه سنگی را برای باز کردن راه مخفی در Old House پیدا کنید.
۱۰ و ۱۱- میله لنگ را پیدا کنید و از آن برای یافتن کلید کلاغ استفاده کنید.
۱۲- در اولین برخورد با مارگاریت او را شکست دهید.
۱۳- اسلحه نارنجکانداز را پیدا کنید.
۱۴- در مبارزه اصلی با مارگاریت پیروز شوید.
۱۵- کلید مار را پیدا کنید.
۱۶ و ۱۷- کارتهای آبی و قرمز را پیدا کنید.
۱۸- نحوه حل معمای کیک Happy Birthday را بیاموزید.
۱۹- معمای اتاق جشن را پشت سر بگذارید.
۲۰ و ۲۱- در نبرد نهایی با جک پیروز شوید و بین زویی و میا یکی را انتخاب کنید.
۲۲- فیوز لازم برای باز کردن درب راه پله کشتی را بیابید.
۲۳- کلید کاپیتان کشتی را پیدا کنید.
۲۴- معمای تابلوها را حل کنید.
۲۵- روش فعال کردن آسانسور را بیاموزید.
۲۶- در مبارزه نهایی با اِوِلین پیروز شوید.
۱- نبرد با Mia
در اولین صحنه اکشن بازی، هنگام بالا رفتن از نردبان با میا روبرو میشوید که به نظر میرسد کنترل خود را از دست داده و با اره برقی به شما حمله میکند. در ابتدای راهنمای بازی رزیدنت اویل ۷، اینجا به عقب برگردید و به سمت در حرکت کنید و با کلت دستی که قبلاً به دست آوردهاید به او شلیک کنید. تلاش کنید تا حد امکان سر او را هدف بگیرید.
برای کاهش سرعت او میتوانید از دیوار چوبی که در تصویر مشخص شده است، استفاده کنید. البته بعد از مدتی میا ممکن است آن را با اره قطع کند. پس از شلیک حدود ۱۰ تا ۱۵ گلوله، احتمالاً میا را شکست دادهاید. بعد از این مبارزه، از همان مسیری که آمدهاید برگردید و یک کاتسین خواهید دید که شما را به بخش Main House بازی منتقل میکند، جایی که ماجراجویی اصلی شما آغاز میشود. اگر به دنبال کلید مار در رزیدنت اویل ۷ میگردید، همراه ما باشید.
۲-نبرد با جک در گاراژ
پس از کاتسین گاراژ، وقتی جک هنوز مشغول است، تفنگ را از روی زمین بردارید. فعلاً به او شلیک نکنید. سریعاً به سمت میز آن طرف گاراژ بروید و کلید ماشین را بردارید. سپس سوار ماشین شوید و آن را روشن کنید. در این مرحله با حرکت دادن ماشین به جلو و عقب، سعی کنید به جک آسیب برسانید.
در یک لحظه، جک از دیدتان ناپدید میشود و در کاتسین دیگری او را میبینید که روی ماشین میپرد. زمانی که ماشین خراب شد، دیگر کار شما با آن تمام میشود. از ماشین خارج شوید و در نهایت انفجار ماشین باعث سوختن جک خواهد شد.
۳- به دست آوردن کلید عقرب ( Scorpion Key )
اولین کلیدی که از سه کلید مورد نیاز برای باز کردن درهای قفل خانه باید به دست آورید، کلید عقرب است. ابتدا باید مجسمه چوبی را پیدا کنید. این مجسمه را میتوانید در حمام طبقه بالای Main Hall پیدا کنید.
در راهنمای رزیدنت اویل ۷ با استفاده از مجسمه چوبی، راه پنهانی در طبقه همکف را باز کنید. برای این کار باید مجسمه را بچرخانید تا سایه آن به شکل یک پرنده شکاری درآید.
با باز شدن این مسیر مخفی، به اتاق Processing Room خواهید رفت. با جستجو در این اتاق، میتوانید کلید عقرب را روی میزی قبل از درب اتاق Dissection پیدا کنید. مراقب موجوداتی که در طول مسیر به شما حمله میکنند باشید. اگر گلوله کافی ندارید، نیازی به درگیری با این موجودات نیست و در این مرحله بهتر است از آنها فرار کنید.
بعد از پیدا کردن شاتگان با خیال راحت میتوانید این موجودات را بکشید.
۴- به دست آوردن شاتگان
مهمترین و مفیدترین سلاحی که در طول بازی به دست میآورید، شاتگان است که کار شما را بسیار آسانتر میکند. اما برای به دست آوردن شاتگان، ابتدا باید کلید عقرب را داشته باشید.
در این مرحله از راهنمای رزیدنت اویل ۷، میتوانید به اتاق Dissection Room بروید، اما به شدت توصیه میشود که ابتدا شاتگان را به دست بیاورید. احتمالاً وقتی وارد Main Hall میشوید، اولین چیزی که به چشم میخورد شاتگانی است که در دست یک مجسمه فلزی قرار دارد. اما با برداشتن این شاتگان، در بسته میشود. شما باید یک آیتم دیگر به جای شاتگان بگذارید تا در باز بماند.
برای این کار، به طبقه بالا و به سمت اتاق Recreation Room که در سمت چپ پلهها قرار دارد بروید. در این مرحله، جک دوباره ظاهر میشود. پیشنهاد میشود که از مبارزه با او پرهیز کنید و گلولههایتان را ذخیره کنید. اگر حدود ۱۰ تا ۱۵ گلوله به جک شلیک کنید، او به زمین میافتد، اما پس از حدود ۳۰ ثانیه دوباره بلند میشود. بنابراین بهتر است با دویدن از او فرار کنید تا نتواند شما را پیدا کند. وقتی به Recreation Room رسیدید، با استفاده از کلید عقرب در را باز کنید. در سمت چپ در، یک شاتگان خراب وجود دارد که باید آن را به جای شاتگان سالم قرار دهید.
کشوهای این اتاق را بگردید؛ ممکن است گلولههای شاتگان پیدا کنید که در ادامه بازی بسیار مفید خواهند بود. حالا به طبقه همکف برگردید، اما مراقب باشید که جک شما را پیدا نکند. اگر او دنبالتان باشد، نمیتوانید جایگزینی شاتگانها را انجام دهید.
با جایگزین کردن شاتگانها، اکنون شما شاتگان مورد نیازتان را دارید. شاتگانی که در ادامه بازی در مواقع بسیاری به کمکتان میآید.
۵- به دست آوردن سه سر سگ
ماموریت اصلی شما در Main House این است که سه مجسمه فلزی سر سگ را پیدا کنید تا بتوانید درب اصلی خانه را باز کرده و به فضای بیرون راه پیدا کنید.
اولین مجسمه سر سگ، سر سگ سفید است. برای پیدا کردن آن، به Main Hall بروید و به سمت ساعت حرکت کنید. آونگ را از روی ساعت بردارید. سپس به مکانی که بازی از آنجا آغاز شد، یعنی Living Room، برگردید و آونگ را روی ساعت موجود در آنجا قرار دهید. با این کار، سر سگ سفید نمایان خواهد شد.
در راهنمای رزیدنت اویل ۷ دومین مجسمه سر سگ، سر سگ آبی است. برای پیدا کردن آن، به طبقه بالا بروید و وارد درب سمت چپ شوید. از سمت راست حرکت کنید و وارد Recreation Room شوید. کتابی که در نزدیکی آنجا روی میز قرار دارد را بردارید و آن را بچرخانید تا با فشردن دکمه آن، باز شود. با باز کردن کتاب، سر سگ آبی را درون آن پیدا خواهید کرد.
پیدا کردن دو سر سگ اول نسبتاً آسان بود. اما برای یافتن سر سگ سوم، ابتدا باید به Processing Area دسترسی پیدا کنید. ورود به این منطقه در مورد ۳ توضیح داده شده است.
پس از ورود به Processing Area، باید مسیر خود را به سمت Dissection Room پیدا کنید تا بتوانید سر سگ سوم را بیابید.
۶- حل معمای Incinerator Room و به دست آوردن کلید Dissection Room
در این اتاق، با شش محفظه جسد مواجه میشوید که این یک معما است. کلید حل این معما در یکی از نوشتههای موجود در این منطقه قرار دارد. شما باید دو محفظه را باز کنید تا محفظه اول باز شود و کلید را به دست آورید.
محفظه اول، محفظهای است که روی آن اسم Tamara نوشته شده و محفظه دوم، محفظهای است که یک دست خونی بر روی آن قرار دارد. بهطور خلاصه، در آخر، باید در سوم از سمت چپ را باز کنید تا به هدف برسید.
در ابتدا محفظه باز میشود. خشاب خود را عوض کنید و مطمئن شوید که گلوله و میزان سلامتی شما کافی است. با باز کردن در، یک جانور که از تمامی موجوداتی که تاکنون دیدهاید، قویتر است، ظاهر میشود. پس از کشتن این جانور، کلید را بردارید.
اکنون میتوانید به Dissection Room بروید، اما به شدت توصیه میشود که قبل از این کار، از داشتن میزان کافی سلامتی و معجونهای بهبودی مطمئن شوید.
۷- پیدا کردن سر سگ سوم در Dissection Room و نبرد مرده خانه
با ورود به این منطقه، میتوانید سر سگ سوم را آویزان پیدا کرده و آن را بردارید. اما ناگهان یک کاتسین خواهید دید که جک شما را به پایین پرتاب میکند. در این مرحله، خود را برای مبارزه با جک آماده کنید.
در این قسمت از راهنمای رزیدنت اویل ۷ باید بدانید مانند نبردی که در گاراژ با جک داشتید، این بار نیز یک راهحل در نبرد وجود دارد. در اینجا، مهمات خود را هدر ندهید، زیرا تأثیر چندانی نخواهند داشت. تمرکز خود را بر روی فرار و زنده ماندن و زمانبندی درست بگذارید. همواره حرکات جک را زیر نظر داشته باشید و از مردههای بستهبندی شده و آویزان شده برای پرتاب به سمت او استفاده کنید. این کار به شما کمک میکند تا کمی زمان بخرید و او را برای چند ثانیه متوقف کنید.
این کار را برای مدتی ادامه دهید تا اینکه جک عصبانی شود و فنس را بشکند و یک اره برقی بزرگ را بردارد. او را به سمت دیگر منطقه هدایت کنید و در زمان مناسب، اره برقی را از همان مکان بردارید.
این اسلحه به شما این امکان را میدهد که حمله کنید. همان استراتژی ذکر شده را ادامه دهید و در زمانهای مناسب به او اره بزنید. با تقریباً دو بار اره کردن، در دفعه سوم میتوانید سر او را از بالا به پایین ببرید و جک شروع به تکثیر شدن در قسمت سرش میکند.
این زمان حیاتی است. چند بار این کار را تکرار کنید تا اینکه در نهایت او از پا دربیافتد. پس از اینکه جک را از پا درآوردید، به سمت در بروید و با اره برقی مانع را برش دهید.
۸- ساختن اسلحه شعله افکن (Flamethrower)
پس از باز کردن در با سه سر سگ، شما به محوطه بیرون راه پیدا میکنید و پس از گردش در آن، وارد بخش Old House بازی میشوید. لازم به ذکر است که در تریلری که در محوطه وجود دارد، تعدادی اسلحه قرار دارد که میتوانید با استفاده از سکههای عتیقهای که در بازی به دست آوردهاید، آنها را باز کنید.
اما مهمترین سلاح بعدی که بعد از شاتگان به دست میآورید، شعلهافکن است که با ورود به Old House میتوانید آن را پیدا کنید. در این منطقه، حشرات بزرگی وجود دارند که به شما حمله میکنند. هدف از به دست آوردن شعلهافکن در ابتدای ورود به این منطقه، مقابله با این حشرات است.
در این مرحله، از گلولهها برای از بین بردن حشرات استفاده نکنید و مهمات خود را هدر ندهید. در Guest Room، یک لانه حشرات در سمت چپ قرار دارد. به سمت راست بروید و عبور کنید تا در را باز کنید.
به انتهای راهرو بروید و وارد در سمت راست شوید. در این اتاق که Dining Room نام دارد، به سمت در شمالی بروید که به محوطه بیرون راه دارد. سپس به جلو و بعد به سمت راست حرکت کنید و تا انتهای مسیر ادامه دهید.
در انتهای مسیر، به Water Station میرسید. در این اتاق، Burner Nozzle را بردارید که اولین تکه مورد نیاز شما برای ساخت شعلهافکن است.
در این قسمت از راهنمای رزیدنت اویل ۷ از همان راهی که آمدهاید برگردید و پس از خروج از در Dining Room، به سمت جلو بروید. در میز سمت چپ، نقشه Old House را بردارید. سپس به محوطه بیرون بروید.
در سمت راست، میتوانید Burner Grip را پیدا کنید. این مورد را با Burner Nozzle ترکیب کنید و اکنون شما یک شعلهافکن دارید. به سمت دیگر کلبه بروید و کولهپشتی را پیدا کنید تا ظرفیت حمل وسایل شما افزایش یابد.
۹- پیدا کردن مجسمه سنگی
برای باز کردن سمت دیگر Old House، باید از یک مجسمه سنگی در یک مکان مخفی استفاده کنید. ابتدا به سمت Guest Room بروید و سپس به Living Room بروید. در اینجا دو لانه حشره وجود دارد؛ آنها را نابود کنید و مهمات موجود در کشوها را بردارید. سپس به راهی که پشت لانه حشرات قرار دارد بروید.
در اینجا، که به زیرزمین میرسید، به حصار سمت راست بروید تا یک کاتسین را مشاهده کنید. سپس مجسمه سنگی را از روی میز بردارید.
بعد از این مرحله، شما باید به گالری بروید و مجسمه سنگی را در محل خود قرار دهید و با چرخاندن آن، شکل عنکبوت را به وجود آورید (مانند آنچه در در مخفی Main House انجام دادید). اما در حین رفتن به گالری، ناگهان مارگاریت سد راه شما میشود.
مارگاریت مانند آنچه در نوار میا دیدیم، بین گالری و Dining Room حرکت میکند. بنابراین دوباره پشت جعبه پنهان شوید و منتظر بمانید تا مارگاریت به Dining Room برود. پس از این، راه برای شما باز میشود تا به گالری بروید و معمای مجسمه را حل کنید.
۱۰- پیدا کردن میله لنگ (Crank)
زمانی که از راه باریک عبور کردید و به سمت Old House رفتید، بدون کلید کلاغ (Crow Key) نمیتوانید به طبقه بالا بروید. در عوض، به زیرزمین بروید و به انتهای آن بروید تا میله لنگ را پیدا کنید.
با استفاده از این میله لنگ میتوانید پلی را که بین این طرف و ورودی Old House قرار دارد، بالا بیاورید.
۱۱- پیدا کردن کلید کلاغ (Crow key)
با میله لنگی که به دست آوردهاید، به سمت در شمالی Dining Room بروید، یعنی همان منطقهای که Burner Nozzle را پیدا کردید. در طرف دیگر این منطقه، یک پل وجود دارد. با استفاده از میله لنگ، پل را بالا بیاورید و به اتاق روبرو بروید. در اینجا میتوانید کلید کلاغ را پیدا کنید.
۱۲- اولین رویارویی با مارگاریت
در راهنمای رزدینت اویل ۷، قبل از استفاده از کلید کلاغ برای رفتن به طبقه دوم، اطمینان حاصل کنید که میزان سلامتی و سوخت آتش برای شعلهافکن شما کافی است. زمانی که به آن طرف Old House رفتید و قصد دارید با استفاده از کلید کلاغ در طبقه بالا را باز کنید، مارگاریت مانع شما میشود و شما را به داخل چاله میاندازد.
استراتژی شما در اینجا این است که وقتی مارگاریت حشراتش را به سمت شما میفرستد، شعلهافکن را در مسیر او و حشرات بگیرید تا هم حشرات را نابود کنید و هم به مارگاریت آسیب برسانید. پس از انجام این کار به مدت ۳-۴ بار، مارگاریت به داخل چاله میافتد و شما میتوانید از نردبان به بالا بروید. سپس وارد در روبرو شوید.
۱۳-پیدا کردن اسلحه نارنجکانداز (Grenade Launcher)
هم قبل و هم بعد از نبرد با مارگاریت میتوانید این اسلحه را پیدا کنید. این اسلحه در Main House و در قسمت جنوب Drawing Room که با کلید کلاغ باز میشود، قرار دارد. این سلاح بسیار قدرتمند است و در نبردهای نفسگیر به شما کمک خواهد کرد.
۱۴- نبرد با مارگاریت
پس از ورود به طبقه بالای Old House متوجه میشوید که برای باز کردن در دیگر نیاز به فانوسی دارید که مارگاریت در دست دارد. بنابراین باید به دنبال او بگردید. اگر به چالهای که او را به آن انداختید بروید، متوجه میشوید که او فرار میکند. او را تعقیب کنید و این تعقیب شما را به سمت دیگر محوطه میبرد. قبل از ورود به خانه سمت راست، ابتدا در ورودی سمت چپ را باز کنید و به تریلر بروید تا با سکههای خود اسلحهها را آپگرید کنید. همچنین میتوانید به Old House برگردید و درهایی که با کلید کلاغ باز میشوند را باز کنید تا مهمات و معجونهای کافی پیدا کنید.
پس از آماده شدن، به سمت آن خانهای که ذکر شد بروید. وقتی وارد خانه میشوید، یک چاله در زیر آن وجود دارد. هنوز وارد این چاله نشوید و مواردی که در خانه هستند را جمعآوری کنید. تمام این گلخانه منطقه جنگ شما با مارگاریت خواهد بود. تا زمانی که در این طبقه هستید، مارگاریت ظاهر نمیشود، اما زمانی که از نردبان بالا رفتید، او ظاهر میشود. با شلیک به سرش، او فرار خواهد کرد.
در استراتژی نبرد با مارگاریت ابتدا باید به شکم او شلیک کنید. در زمانهایی که او ایستاده است به شکم او شلیک کنید که باعث میشود چهار دست و پا فرار کند.
م
مارگاریت در این وضعیت میتواند به شما حمله کند، اما سعی کنید طوری بچرخید که روی او نباشد و منطقه حساسش نمایان شود تا بتوانید به آن ضربه بزنید. در این مرحله، او ناپدید میشود. احتمالا میتوانید او را روی لانههای حشراتی که در خانه وجود دارند پیدا کنید. وقتی او را پیدا کردید، به همان منطقه حساسش شلیک کنید.
اگر این کار را دوست ندارید، صبر کنید تا او روی دو پا بایستد و سپس به منطقه حساسش شلیک کنید. این همان استراتژی نبرد با مارگاریت است: او را پیدا کنید، به منطقه حساسش شلیک کنید و این کار را تکرار کنید. تقریباً شبیه بازی قایم موشک است؛ او پنهان میشود و کار شما این است که او را پیدا کنید و به او آسیب بزنید. در نهایت، او روی زمین مینشیند و تبدیل به خاک میشود و نابود خواهد شد. سپس میتوانید فانوس را به دست بیاورید.
۱۵- پیدا کردن کلید مار (Snake Key)
پس از این که لوکاس با شما صحبت میکند و محل کلید را نشان میدهد، به سمت B1 Processing Area بروید که در شمال شرق Main House واقع شده است. سپس به مردهخانه و بعد به Dissection Room بروید. جسد را از سمت روبرو بررسی کنید تا کلید مار را پیدا کنید.
۱۶- پیدا کردن کارت آبی
پس از دریافت وظیفه از لوکاس برای پیدا کردن دو کارت، به سمت اتاق بچهها در طبقه بالای Main House بروید که با کلید مار باز میشود. در میز وسط این اتاق یک لامپ وجود دارد؛ آن را بچرخانید تا دکمهای زیر آن نمایان شود. با فشردن این دکمه، یک نردبان پایین میافتد. به سمت بالا بروید و از قفسه نوار Happy Birthday Cake را بردارید. در آن طرف اتاق، یک معمای سایهای دیگر وجود دارد. مجسمه را بچرخانید تا به شکل مورد نظر درآید و با این کار راه مخفی باز میشود تا بتوانید کارت آبی را پیدا کنید.
۱۷- پیدا کردن کارت قرمز
به در سمت راست بالای پلههای Main House بروید و با استفاده از کلید مار آن را باز کنید. وارد اتاقی میشوید که یک تخت در مقابل شما قرار دارد و یک ساعت در کنار آن دیده میشود. در کنار تخت یک نوشته وجود دارد که میگوید: «همان زمانی که بقیه ساعتها نشان میدهد». به این ترتیب باید بررسی کنید که ساعتهای دیگر در خانه چه زمانی را نشان میدهند، که متوجه میشوید ساعتها ساعت ۱۰:۱۵ را نشان میدهند.
ساعت را روی این زمان تنظیم کنید تا تخت به کنار برود و راهی زیرین باز شود. با استفاده از این راه به Workshop بروید و کلید قرمز را از روی میز بردارید. اکنون میتوانید کلیدهای آبی و قرمز را روی در کنار تریلر بگذارید تا آن را باز کنید.
در این قسمت از راهنمای رزیدنت اویل ۷ پس از باز کردن تمام درهای خانه با کلیدهای عقرب، کلاغ و مار، دیگر نیازی به آنها ندارید و میتوانید آنها را دور بیندازید. به یاد داشته باشید که پس از ورود به مرحله مقابله با لوکاس، دیگر امکان بازگشت به این مکان را نخواهید داشت. بنابراین، بهتر است تمام نقاط را به خوبی بررسی کرده و هر چه که نیاز دارید را بردارید.
۱۸- معمای نوار Happy Birthday Party
زمانی که وارد اتاق جشن میشوید، به سمت چپ و ورودی راست بروید. در اینجا با یک کیک مواجه میشوید و لوکاس به شما میگوید که باید شمع روشن را روی کیک بگذارید. اما متوجه میشوید که دوشهایی در ورودی وجود دارد که مانع عبور شمع روشن شما میشوند.
برای حل این مشکل، به سمت توالت بروید و یک تلسکوپ را از آنجا بیرون بکشید. وقتی داخل تلسکوپ را نگاه میکنید، متوجه میشوید که کثیفی آن دیدن را دشوار کرده است. به سمت دوشها بروید و در آنجا به داخل تلسکوپ نگاه کنید تا کثیفی پاک شود.
سپس به سمت صفحه نمایشها نگاه کنید تا رمز قفل محفظهای که در اتاق کیک وجود دارد را به دست آورید. با باز کردن این محفظه، یک عروسک کاهی پیدا میکنید که میتواند به شما در ادامه بازی کمک کند.
اجاق گاز را روشن کنید و عروسک کاهی را روی شمعک اجاق بگذارید. با این کار یک انگشت برای دلقک مصنوعی پیدا کردهاید. حالا شمع را روشن کنید و به سمت در کنار صفحه نمایشها بروید. با استفاده از شمع، مانع روی دستگیره را بسوزانید تا بتوانید در را باز کنید.
در راهروی پشت در، به دنبال یک بادکنک زرد باشید. پس از به دست آوردن این بادکنک، آن را به سمت لوله خراب گاز که در وسط اتاق قرار دارد، بگذارید. با ترکیدن بادکنک، شما قلم را به دست خواهید آورد.
در نهایت، به سمت اتاق کیک بروید و بشکه را بررسی کنید تا کلید پیچان را پیدا کنید. اکنون شما هر سه وسیله مورد نیاز برای روشن کردن دلقک مصنوعی را دارید. دلقک را به راه بیندازید تا مراحل بعدی بازی را ادامه دهید.
دلقک روی دست شما کلمه «Looser» را حک میکند. این همان رمز در قفل شده است. این کلمه را وارد کنید تا در برایتان باز شود و داخل اتاق دستگیره سوپاپ را بردارید.
از دستگیره سوپاپ در سوپاپ روبروی کیک استفاده کنید تا جریان آب را قطع کنید. در نهایت شمع را روی گاز بگیرید و روشن کنید و روی کیک بگذارید
۱۹- معمای اتاق جشن
بعد از ورود به منطقه لوکاس، باید رمز عبور دری که در آنجا وجود دارد را پیدا کنید. برای این کار، به اتاقی که قبلاً در نوار Happy Birthday Party دیده بودید بروید. این بار به جای بیرون کشیدن دستگیره بشکه موجود در اتاق کیک، مستقیماً به سمت در قفل شده بروید.
در این مرحله، رمز عبور را با کد «Looser» وارد کنید. پس از ورود، دستگیره سوپاپ را بردارید و مانند قبل عمل کنید تا بتوانید به مرحله بعد بروید و میا و زویی را نجات دهید. این روش به شما کمک میکند تا بدون ایجاد آتش، مراحل بازی را به پیش ببرید.
۲۰- نبرد سوم با جک
در این قسمت از راهنمای رزیدنت اویل ۷ باید بگویم زیاد نگران این باسفایت نباشید، زیرا به اندازهای که به نظر میرسد ترسناک نیست. این موجود دارای چشمهای نارنجی رنگ در همه جای بدن خود است. استراتژی شما باید این باشد که به این چشمها شلیک کنید و آنها را یکییکی نابود کنید.
در این مرحله، از شاتگان زمانی که نزدیک جانور هستید استفاده کنید و از نارنجک برای فاصلههای دورتر بهره ببرید. اگر به مرحلهای رسیدید که دیگر هیچ چشم نارنجی نمیبینید، به احتمال زیاد چشمهای نارنجی زیر شکم جانور باقی ماندهاند. وقتی جانور به طبقه بالا میرود، به زیر شکمش نگاه کنید و نقاط نارنجی باقیمانده را نابود کنید. این کار به شما کمک میکند تا باسفایت را به سرعت و با موفقیت به پایان برسانید.
۲۱- انتخاب میا یا زویی؟
پس از نبرد سوم با جک، شما تنها یک سرم بیشتر در اختیار ندارید و باید تصمیم بگیرید که میا یا زویی را درمان کنید. این انتخاب تأثیر چندانی بر داستان و گیمپلی ندارد و تنها در برخی جزئیات پایانی تفاوتی کوچک مشاهده خواهید کرد.
به عبارت دیگر، هر دو انتخاب از نظر پیشرفت داستانی مشابه هستند و تفاوت عمدهای در روند بازی ایجاد نمیکنند. اما در پایان بازی، انتخاب شما ممکن است باعث ایجاد تغییرات جزئی در تعاملات شخصیتها یا نتایج داستان شود. بنابراین، بهتر است با توجه به سلیقه و سبک بازی خود تصمیم بگیرید.
۲۲- پیدا کردن فیوز در طبقه F1 کشتی شکسته
برای بالا رفتن از طبقههای کشتی نیاز به این فیوز دارید تا در ورودی به پلهها را باز کنید. به اتاق کنار پلهها بروید. فیوز در اینجایی که در شکل مشخص شده است.
۲۳- پیدا کردن کلید کاپیتان
در راهنمای رزیدنت اویل ۷ ، برای پیدا کردن کلید کاپیتان، ابتدا به اتاق Guest Room در طبقه دوم کشتی بروید. در این اتاق، یک خورنده (Corrosive) پیدا کنید که به شما کمک میکند در قفسه قفل شده کاپیتان را باز کنید. این اتاق همچنین به عنوان منطقه امن در نظر گرفته میشود، بنابراین موجودات نمیتوانند به شما حمله کنند.
پس از بهدست آوردن خورنده، به سمت در قفل جنوبی بروید و آن را با استفاده از خورنده باز کنید. در کشوی میز، کلید کاپیتان را پیدا خواهید کرد. با داشتن این کلید، میتوانید به اتاق کاپیتان دسترسی پیدا کنید و مسلسل موجود در قفسه قفل شده را بردارید.
۲۴- حل معمای تابلوها
برای حل معمای مربوط به بهدستآوردن سه خورنده، مراحل زیر را دنبال کنید:
۱. تابلو سمت چپ: آن را بچرخانید تا لکه صورتی در بالا سمت چپ قرار گیرد.
۲. تابلو سمت وسط: بچرخانید بهطوریکه قسمت سبز در بالا باشد.
۳. تابلو سمت راست: آن را بچرخانید تا جاده به سمت پایین هدایت شود.
با انجام این مراحل، شما موفق به حل معما و بهدستآوردن سه خورنده خواهید شد.
۲۵- راه انداختن آسانسور
برای راهاندازی آسانسور و نجات اتان، مراحل زیر را دنبال کنید:
۱. بهدستآوردن فیوز: از فیوزی که قبلاً برای باز کردن در پلهها استفاده کردهاید، استفاده کنید.
۲. بهدستآوردن کابل:
– به منطقه 3F کشتی بروید.
– به سمت آسانسور رفته و به طبقه بالا بروید.
– به سمت راست رفته و وارد اتاق کنترل شوید.
– از خورنده برای باز کردن در به منطقه بعدی استفاده کنید. اگر در سمت چپ باز نشود، راهرو را دور بزنید و به Shower Room بروید.
– از در بعدی به Sick Bay وارد شوید.
– دشمنان موجود در این منطقه را نابود کنید.
– به سمت دستگاهی که در گوشه Sick Bay قرار دارد بروید و کابل را بیرون بکشید.
حالا که شما هم کابل و هم فیوز را دارید، میتوانید آسانسور را راه بیندازید و به طبقه پایینتر بروید تا اتان را نجات دهید. قبل از این کار، پیشنهاد میشود که تمامی طبقات را بهخوبی بگردید و هر چیزی که نیاز دارید جمعآوری کنید.
۲۶- نبرد نهایی با اِوِلین (Eveline)
پس از جستجوی خانه، نبرد شما با **اِوِلین** آغاز میشود. در این مرحله، اِوِلین با قدرتهای خود شما را به عقب پرتاب میکند و باید به جلو ادامه دهید. در زمانهایی که اِوِلین شدت قدرت خود را افزایش میدهد، دکمه **LB** (یا دکمهای که دستان شما را جلوی صورت میآورد) را نگه دارید تا از پرتاب شدن جلوگیری کنید. این کار را حدود ۳ تا ۴ بار انجام دهید تا به او برسید.
بعد از این مرحله، یک کاتسین نمایش داده میشود و غول آخر بازی نمایان میشود. در اینجا نباید نگران باشید؛ تنها کاری که باید انجام دهید این است که تمام مهماتی که دارید را به سمت صورت او شلیک کنید و نگذارید که نزدیک شما بیاید و شما را ببلعد. در هر فرصتی که دارید، به سمت سر او شلیک کنید.
در نهایت، با شلیک به او با یک اسلحه قویتر که در حین نبرد به شما داده میشود، به راحتی میتوانید او را از پا درآورید و از خانه به بیرون پرتاب شوید. این مرحله به دقت و سرعت عمل نیاز دارد، پس تمرکز خود را حفظ کنید.
امیدوار هستیم مطالعه این راهنما برای شما مفید بوده باشد. اگر احیانا در رابطه با بازی سوالی دارید، لطفا در بخش نظرات آن را مطرح کنید.
نرگس نوروزی
نرگس نوروزی متولد ۱۶ اسفند ۱۳۶۸ فارغ التحصیل رشته مهندسی صنایع از سال ۱۳۹۴ فعال در حوزه بازی های رایانه ای