در این مطلب قصد داریم تا ۵ نکته که قبل از شروع بازی سایبرپانک ۲۰۷۷ باید بدانید را به شما آموزش دهیم. در ادامه مطلب با تکنوشاپ همراه باشید.
یکسری از ما که از طرفداران بازی ویچر بودهاند خاطرات خوبی از ویچر و گذشت و گذار و سوارکاری با اسب در بازی را داشتهاند، تا در بازی به کاوش بپردازند. هرچند این بار در جدیدترین ساخته CD Project Red مراتع سبز در بازی ویچر جای خود را به خیابان های شلوغ و پر از نئون شهر در شب بازی Cyberpunk دادهاند.
از نظر اندازه منطقه Blads که در خارج از Night City واقع شده با مساحت کل سرزمین Witcher قابل مقایسه نیست. در عوض CD Project Red بر روی جمع کردن جزئیات بیشتر در یک نقشه کوچکتر متمرکز شده است.
شهری پر از ساختمان های بلند و بالا و شهری پر از گوشه و کنار برای جستجو این ساختمان های بلند و بالا هر کدام دارای بخشهای داخلی عظیمی هستند که کمبود مزارع پراکنده و مناطق متنوع بازی ویچر را به طرز خوبی پوشش می دهد.
در این بازی ساختمان های زیادی وجود دارد که میتوانید به آنها وارد شوید و این ساختمان ها به هیچ عنوان نفوذ ناپذیر نیستند. Cyberpunk 2077 یک شاهکار ساخت جهان است ، پر از دسیسه و حواس پرتی که شما را با لذت در یک جستجوی دیگر غوطه ور می کند. ماموریت ها انواع مختلفی دارند ، از مأموریت های اصلی گرفته تا مأموریت های جانبی ، تا مواردی مانند Gigs و Police Scanner Hustles . آنچه در نتیجه همه اینها است ، نقشه ای است که بهم ریخته از آیکون ها است و در ابتدا احساس طاقت فرسایی می دهد ، اما در واقع فقط به این معنی است که شما برای کاوش در NIght City پاداش می گیرید.
با گشت زدن در گوشه ای در خیابان فرعی ممکن است از اتومبیل های براق و دوچرخه برای فروش یا یک کلینیک ripperdoc برای غواصی در برخی از پیشرفت های نرم افزارهای سایبری ، تا نمایش های مرموز که فقط وقتی به مجاورت آنها نزدیک شوید ، ارائه دهد. Night City فقط وقتی مدت بیشتری را در آن بگذرانید غنی تر و فریبنده تر می شود.
شما می خواهید همه چیزهایی را که Cyberpunk 2077 ارائه می دهد کشف کنید ، زیرا کمپین اصلی به طور شگفت انگیزی کوتاه است – اگر فقط بر روی ماموریت های اصلی تمرکز کنید. ماموریت های جانبی ، دور دور ها و سایر فریب های Night City را نادیده بگیرید و شما می توانید با زمان اتمام ۱۵ تا ۲۰ ساعته منطقه را جستجو کنید.
مشکلات فنی بسیار در ps4 و xbox one
نگرانی های بسیار زیادی از نامناسب بودن نسخه های کنسول نسل هشتمی بازی سایبرپانک وجود دارد. اما دلیلش چیست؟ همانطور که گفته شد یکی از توسعه دهندگان اظهار داشته است که سایبرپانک ۲۰۷۷ یک بازی متفاوت با بروزرسانی کنسولی است. با مشاهدهی استریمهای زندهای که از نسخه PS4 و ایکس باکس وان سایبرپانک ۲۰۷۷ منتشر شدند، میتوان به وضوح کرش کردنهای متعدد بازی، کیفیت پایین تصاویر، فریز شدنها و توقف روند بازی، ظاهر عجیب برخی NPCهای محیط بازی و موارد دیگر را مشاهده کرد. ظاهراً تمامی نسخههایی که روی کنسولهای قدیمیتر اجرا میشوند، شامل برخی از این مشکلات فنی هستند.
از سوی دیگر، کاربرانی که نسخهی پی سی بازی را اجرا کردند، به نظر وضعیت مطلوبی را تجربه کردهاند. بهویژه افرادی که از سیستمهای رده بالا و قویتر استفاده میکنند. حداقل این تفاوت در مقایسه با کنسولهای نسل قبل قابل تأیید است. اگر قصد بازی در پلی استیشن ۴ و یا ایکس باکس وان را دارید پیشنهاد میکنیم کمی منتظر بمانید. تا cd project red بروزرسان و پچ های آپدیت این بازی را برای رفع مشکلات کنسول های نسل هشتم منتشر کند. تا بتوانید این بازی را بدون مشکلات فنی و باگ های اعصاب خورد کن تجربه کنید.
در بازی پایان های متفاوت و انتخاب های زیادی وجود دارد
شما در این عنوان کنترل شخصیت اصلی «V» را به عهده دارید که به عنوان یک مزدور و قانون شکن حرفهای به دنبال چیپست قابل کاشتی است که طبق گفتهها، کلید و راه حلی دائمی برای جاودانگی است.
سایبرپانک شامل سه Life Path اصلی میشود؛ این مسیرهای زندگی شامل Corpo ،Street Kid و Nomad هستند که هریک از این آنها مزایا و معایب اجتماعی خاصی به V میدهد و در نتیجه، دیالوگها، تصمیمات و روند شکلگیری داستان را به کلی عوض کرده و پایان بندیهای متفاوت را برای بازی شکل میدهند.
در مسیر Nomad، کاراکتر V فردی غریبهست که در مناطق حومه نشین و خارج از نایت سیتی بزرگ شده است و پس از این که خانوادهش از دست میدهد، به نایت سیتی مهاجرت میکند. در مسیر زندگی StreetKid، کاراکتر V یکی از شهروندان ضعیف نایت سیتی است که در میان خلافکاران و در محلههای فقیر نشین بزرگ شده است. در این مسیر زندگی، او پس از یک سرقت ناموفق، توسط پلیسها و شرکت Arasaka تحت تعقیب است.
و در نهایت Corpo روایت کاراکتری است که در رفاه مناسبی بزرگ شده است و در حال حاضر در شرکت Arasaka به عنوان یک کارمند بالا رتبه، مشغول به کار است. هر سه این مسیر در نهایت به ملاقات با جانی سیلورهند (Johnny Silverhand) که توسط کیانو ریووز اجرا میشود، منتهی میشوند؛ اما هر یک از این مسیرها میزبان اتفاقات و مراحل مختلفی نسبت به یکدیگر هستند. اما چطور بهترین و متناسبترین مسیر برای بازی کردن خود را بیابیم؟ در ابتدا لازم است کمی بیشتر راجع به این مسیرها بدانیم.
مسیر Nomad
Nomadها افرادی هستند که به شکل گروهی و در اطراف شهر و زمینهای خارج از نایت سیتی زندگی میکنند. در این مسیر، خانوادهی کاراکتر اصلی یعنی V از هم پاشیده شده و V سعی دارد تا زندگیاش را با مهاجرت به نایت سیتی از نو بسازد. بازی شما در این مسیر در Badlands شروع می کند، جایی که V برای تعمیر ماشین خود به یک گاراژ مراجعه میکند.
کمی جلوتر و در روند بازی، جکی ولس (Jackie Welles) کاراکتر V را مجاب میکند که او را در قاچاق محمولهای به داخل نایت سیتی همراهی کند. این پروسه ناموفق بوده و درگیری بین V و پلیس شکل میگیرد. پس اگر هیجان بیشتر، ماموریتهای یونیک را دوست دارید احتمالاً مسیر Nomad مناسب شماست. در این مسیر V با وجود نداشتن ارتباطات خاصی با گنگهای داخل شهر، تجربه خوبی دارد که میتواند کمک بسزایی به شما بکند.
مسیر Street Kid
همان طور که پیشتر گفتیم کاراکتر V در این مسیر یکی از بومیهای فقیر نشین نایت سیتی است، یعنی Heywood و در میان باندهای خلاف رشد و نمو یافته. شما به عنوان یک Street Kid، نایت سیتی را مانند کف دست خود میشناسید، اعتبار خیابانی بالایی خواهید داشت و در تهیه مواد، اسلحه و کار خودکفا هستید.
سفر شما به عنوان یک Street Kid، در El Coyote Cojo و در بار Coyote Cojo آغاز میشود. شما در جریان کمک کردن به متصدی بار که Pepe نام دارد، وارد همکاری با Kirk یکی از بزرگترین گنگهای شهر میشوید. در مسیر زندگی Street Kid شما ارتباطات بیشتری دارید، در نتیجه تهیه پول و غنایم در بازی برایتان راحتتر خواهد بود.
مسیر Corpo
این نسخه از V روایتگر شخصیتی است که در رفاه نسبی در نایت سیتی زندگی میکند. در این مسیر V یکی از نیروهای رده بالای شرکت Arasaka است که ناخواسته وارد جریانی علیه شرکت خود میشود. مسیر Corpo از یک سرویس بهداشتی در برج Arasaka آغاز میشود. شخصیت V در حال مکالمه با جکی ولس (Jackie Welles)، که این بار به عنوان یک دوست قدیمی در داستان حضور دارد، میباشد.
در ادامه این پروسه شخصیت V با جنکینز (Jenkins) رییس تبهکار خود مواجه میشود که از V میخواهد در ازای پولی که دریافت میکند، شخصی را اجیر کند تا رییس بالا دستیش را به قتل برساند. در این مسیر V با توجه به سابقهای که در نایت سیتی دارد، ارتباطات مفیدی با برخی از افراد ثروتمند و مهم در شهر دارد که در مسیر بازی کمک بسزایی به او خواهد کرد.
هر یک از مسیرها ویژگیهای منحصر به فردی دارند که شما با توجه به پیش زمینه زندگی شخصیت V در آن فرصتها و امکانات منحصر به فردی خواهید داشت که در مسیر بازی به کمک شما خواهند آمد.
اگر مبتلا به صرع هستید مراقب باشید
اگر صرع دارید یا در هر شرایطی مستعد تشنج هستید. این مورد برای کسانی که این بازی را در تاریخ ۲۰ آذر تهیه کرده اند بسیار مهم است. در مراحل اولیه خط اصلی داستان بازیکنان با مکانیک ‘Braindance’ آشنا میشوند. Braindance نوعی تکنولوژی واقعیت مجازی در آینده است. که به بازیکنان اجازه میدهد که خودشان را در موقعیت های مختلف صوتی و تصویری قرار دهد. گیم پلی جدید بازی سایبرپانک ۲۰۷۷ نشان میدهد که بازیکنان چگونه میتوانند از این فناوری برای بررسی صحنه های مختلف استفاده کنند.
این فناوری که همانند یک نرم افزار تدوین ویدیوست، به بازیکنان اجازه میدهد که در خط زمانی به جلو یا عقب بروند. ایده این فناوری، فراهم کردن نوعی «سوراخ کلید» در زندگی شهروندان نایت سیتی و سرک کشیدن به زندگی آنها بوده که در بازی ابزاری جدید برای روایت داستان است.
در این ویدیو میبینیم که بازیکن با استفاده از این فناوری، صحنه ارتکاب جرمی را از دید مجرم تجربه میکند که حقیقتا جذاب و نسبت به مکانیکهای رایج بررسی و کاوش در بازیها متفاوت است. ظاهرا در گذشته از فناوری Braindance برای بررسی صحنههای ارتکاب جرم، بازجویی و شکنجه مجرمین استفاده میشده اما حالا در سال ۲۰۷۷ از آن برای فانتزیهای جنسی افراد و تماشای زندگی از دید سلبریتیها استفاده میشود.
این کار از طریق یک هدست آینده نگرانه انجام میشود. وقتی V هدست را روشن میکند تعدادی LED چشمک زن قرمز و سفید وجود دارد. همانطور که میدانید وجود چراغ چشمک زن و بازی های ویدیویی چیز جدیدی نیست. اما روشی که در آن مکانیک Braindance عمداً از دستگاه واقعی که توسط متخصصان مغز و اعصاب استفاده میشود حسی شبیه به ایجاد تشنج را القا میکند که نگران کننده است.
Liana Ruppert از گیم اینفورمرز به این مسئله اشاره کرده است که حالت تشنج به او دست داده بوده است. خبر خوب این است که Cd project red به سرعت بیانه ای را از طریق توئیتر صادر کرد و تأیید کرد که در حالی که اخطار از EULA گرفته است. (EULA قراردادی است که نوعی توافق قانونی بین تولید کننده نرم افزار و خریدار است)
آنها در حال کار بر روی اضافه کردن یک هشدار جداگانه و یک راه حل دائمی تر هستند که در اسرع وقت اجرا میشود. با این وجود اگر از صرع رنج میبرید. قبل از اینکه بخواهید راجع به نایت سیتی غر بزنید بهتره منتظر رفع دائمی این مشکل باشید.
طبق پچ نوت رسمی، شدت افکت نور چشمک زن مربوط به Braindance کاهش یافته و خود چشمک هم با فرکانس کمتری انجام میشود.
بدون توجه به مسائل نژاد پرستی از بازی لذت ببرید
اگر بازی رومیزی سایبرپانک رو انجام داده باشید و یا با ادبیات سایبرپانک آشنا باشید. از قبل حس خوبی نسبت به این ژانر خواهید داشت. این باعث میشود که بیشتر حس و حال نایت سیتی و بازی را درک کنید. برای لذت بردن از آنچه Cyberpunk خلق کرده است. نیازی نیست که یک فرد عاشق سایبرپانک باشید. سایبرپانک با وجود الهام گرفتن از افرادی مثل Blade Runner و William Neuromancer و دیدگاه خودش در مورد این ژانر و به طور خاص شهر شبانه است.
امیدواریم که این مقاله برای شما مفید بوده باشد، لطفا نظرات خود را با ما در میان بگذارید.
نرگس نوروزی
نرگس نوروزی متولد ۱۶ اسفند ۱۳۶۸ فارغ التحصیل رشته مهندسی صنایع از سال ۱۳۹۴ فعال در حوزه بازی های رایانه ای