به تازگی نسخه بازسازی شده Resident Evil 2 منتشر شده است. اثری که کپکام بعد از گذشت ۲۰ سال بازسازی کرده است تا بار دیگر گیمرهای علاقمند به ژانر وحشت را پای سیستمها بکشاند. این بازی داستان ماجراجوییهای پلیسی به اسم لئون کندی و دختری به نام کلیر ردفیلد را روایت می کند. لئون برای انجام اولین ماموریتش راهی شهری به نام راکون شده و کلیر نیز برای برادر خود یعنی کریس پیغامی همراه دارد. این دو شخصیت در ایستگاه پمپ بنزینی در نزدیکی شهر به هم میرسند و متوجه وقوع اتفاقاتی هولناک میشوند. راه این دو به اداره پلیس شهر راکون منتهی میشود. جائیکه شروعی بر کابوسهای وحشتناکشان خواهد بود.
در بازی Resident Evil 2 از لوکیشنهای متنوع زیادی استفاده شده است که هرکدام دارای معماها و پازلهای مختلفی هستند. در این مقاله راهنمای جامعی از جالشهای عمده بازی را برایتان آماده کردهایم . این راهنما برای افرادی که فرصت کافی برای گشتن در محیط بازی و حل معما های آن را ندارند بسیار ارزشمند خواهد بود.
بازی رزیدنت اویل ۲ بصورت اجاره و نصب بازی ps4، نصب بازی ایکس باکس، نصب بازی ps5 موجود می باشد. در ادامه با تکنوشاپ همراه باشید.
معما های رزیدنت اویل ۲
در ادامه قرار است در یک نگاه، مروری کوتاه بر تمام معما های رزیدنت اویل ۲ داشته باشیم. این کار شما را در حل معماهای رزیدنت اویل ۲ بدون آزمون و خطاهای وقتگیر کمک میکند. همچنین برخی از پازل های رزیدنت اویل ۲ در دومین بازی (B-Story هر شخصیت) تغییر میکنند. راه حلهای ثانویه نیز در اینجا مشخص شدهاند. همه این معماها بخشهای اجباری داستان هستند:
- مجسمه شیر در حل معمای رزیدنت اویل ۲: شیر، شاخه، عقاب / تاج، شعله، پرنده پرواز (سناریویB )
- مجسمه تکشاخ: ماهی، عقرب، دلو / دوقلو، فلس، کرم (سناریویB )
- مجسمه دوشیزه: زن، کمان، مار / قوچ، چنگ، پرنده (سناریویB )
- پازل شطرنج (سناریو A در معما های رزیدنت اویل ۲):
دیوار راست در حل معمای رزیدنت اویل ۲= پیاده، ملکه، شاه
دیوار چپ در پازل های رزیدنت اویل ۲= اسقف، روک، شوالیه
- پازل شطرنج (سناریوB ):
دیوار راست = پیاده، رخ، شوالیه
دیوار چپ = ملکه، اسقف، پادشاه
- کدهای پایانه کنترل گلخانه آزمایشگاهی: 3123 و ۲۰۶۷ / ۲۰۴۸ و ۵۸۳۱ (سناریو B)
- پازل مخلوط کارتریج پراکنده (سنارسوA ): قرمز، سبز، آبی، قرمز، سبز، آبی، قرمز، سبز
- پازل مخلوط کارتریج پراکنده (سناریوB ): آبی، قرمز، سبز، قرمز، آبی، قرمز، آبی، سبز، آبی، قرمز، سبز
- معمای اتاق شری:
موقعیت اولیه تصادفی است اما موقعیت نهایی در حل معمای رزیدنت اویل ۲ باید به این شکل باشد:
- جلو: دایره، مربع، ستاره، مربع، ستاره
- سمت بالا: مربع، مثلث، دایره، ستاره، مثلث
رمز قفسه های ایستگاه پلیس
در ایستگاه پلیسی تعدادی قفسه وجود دارد که قفلهایی مشابه قفل میز لئون دارند. به این ترتیب عمل کنید:
رمز قفسه طبقه سوم : DCM
رمز قفسه طبقه دوم که در اتاق موسوم به Shower Room یافت میشود: CAP
رمز قفسه واقع در اتاق کنترل بخش فاضلاب بازی : SZF
رمز گاو صندوقهای بازی RESIDENT EVIL 2
گاوصندوق شماره ۱ – .این گاوصندوق در اتاق غربی (West Office) طبقه اول یافت میشود. برای باز کردن این گاوصندوق ابتدا اهرم روی گاوصندوق را روی عدد ۹ قرار دهید، سپس به سمت راست بروید تا روی عدد ۱۵ قرار گیرد و در نهایت به سمت چپ بچرخانید تا روی عدد ۷ قرار گیرد. باز کردن این گاوصندوق باعث میشود شخصیتی که هدایتش را برعهده دارید وسایل بیشتری را با خود در ادامه بازی حمل کند، چرا که به یک کیف کوچک مجهز خواهد شد.
گاوصندوق شماره ۲– این گاوصندوق را در ضلع شرقی اداره پلیس و در اتاق انتظار (Waiting Room) پیدا کنید. ترتیب اعداد این گاوصندوق عبارتست از ۶ درجه به چپ، ۲ درجه به راست و ۱۱ درجه به چپ.
گاوصندوق شماره ۳ – واقع در اتاق موسوم به Treatment Pool Room که عبارتست از ۲ و ۱۲ و ۸٫ اعداد را به ترتیب از راست به چپ وارد کنید.
مکان کلید های رزیدنت اویل ۲و ترتیب فشردن کلیدهای صندوقچههای کوچک
درون بازی ۲ صندوقچه کوچک وجود دارد که درون آن ها کلیدهایی برای استفاده از انبار مهمات اداره پلیس یافت میشود. این کلیدها که در واقع صفحه کلیدهای کامپیوتر اتاق Safety Deposit Room هستند که با استفاده از آن ها خواهید توانست اعداد ۲ و ۳ را که از صفحه کلید کنده شدهو اند را جایگذاری کنید. در سناریوی شماره ۱ به ترتیب در اتاق هایShower Room و Linen Room پیدا میشوند. در سناریوی شماره ۲ در اتاق های Safe Interrogation Room و Linen Room یافت میشوند.ترتیب صحیح فشردن کلید ها در این بخش بازی بسیار مهم است چرا که برای حل معما باید کلید ها را با ترتیب خاصی بفشارید تا چراغ های روی دستگاه سبز شوند این کار را با آزمون و خطا انجام دهید.
بخش دوم: راهنمای یافتن کلیدهای چهارگانه و رمز مجسمه های رزیدنت اویل ۲
گیمپلی Resident Evil 2 در محوطه اداره پلیس بخش دیگری دارد که شامل پیدا کردن تعدادی کلید است که درهای مخصوصی در اداره پلیس به وسیله آن کلیدها باز میشوند. این کلید ها برای ادامه دادن داستان بازی حائز اهمیت هستند و شما برای دستیابی به بعضی از بخشهای بازی نیازمند دستیابی به این کلیدها هستید. درهایی که شکل لوزی، قلب، برگ و الماس روی قفلهایشان کشیده شده رو به اتاقهایی بسیار مهم باز میشوند و در پشت این درها تجهیزات و وسایل مهمی وجود دارند که باید در حین انجام بازی و پیداکردن معماهای رزیدنت اویل ۲ به آن ها دسترسی پیدا کنید. موقعیت کلیدها بستگی به این دارد که با کدام شخصیت بازی را شروع کردهاید. به طور مثال کلید سبزرنگ که به شکل برگ میباشد تنها توسط لئون پیدا میشود و کلیر تنها شخصی است که به کلید قلب دسترسی پیدا میکند.در تصویر زیر کلید هایی را که باید بیابید مشاهده کنید.
اولین کلیدی که در سمت راست مشاهده میکنید در بازی تحت عنوان Spade Key شناخته میشود. دری که توسط این کلید باز میشود جزو اولین دری می باشد که در اداره پلیس راکون آن را باز میکنید. محل این درب روی نقشه بازی در بخش غربی تالار اصلی است. این در باعث میشود تا گیمر به اتاق موسوم به West Office دسترسی پیدا کند. اگر نمیدانید این اتاق کجاست، باید بگوییم که همان اتاقیست که میزکار شخصیت لئون کندی در آن وجود دارد. باز کردن این در باعث میشود که در مدت بسیار کوتاه تری از بخش غربی ایستگاه پلیس بهتالار اصلی (Main Hall) دسترسی پیدا کنید.
در سمت راست درب اصلی اداره پلیس یک در آلومینیومی کنترلی وجود دارد که باید از زیر آن به درون یک راهروی تاریک بخزید. این در شما را در مسیر بخش شرقی اداره قرار خواهد داد. آن مسیر را تا انتها ادامه دهید. این کلید به آسانی پیش رویتان قرار خواهد گرفت. تنها کاری که باید بکنید ادامه دادن بازی از همین مسیر است. بدین منظور راهی که در آن قرار دارید را تا به انتها بپیمائید و بعد از بازگشت دوباره به تالار اصلی توسط چاقویی که شخصیت ماروین به شما میدهد، جعبه ی اهرم بالابر درب فلزی را باز کنید. این جعبه توسط نوارچسب هایی زردرنگ پوشیده شده است. بالارفتن این درب آهنی مسیر را به سمت غربی اداره پلیس برایتان میگشاید. از اتاق پذیرش یا همان Reception خود را به انتهای مسیر و اتاق Operations Roomبرسانید. در این اتاق از پنجره به آن سوی دیوار بپرید. مشاهده میکنید که اتاق های Safety Deposit Room و West Office در کنارتان قرار دارند. از تنها مسیر باقی مانده به پیش روید تا به اتاق Dark Room تا ظهور عکس دسترسی پیدا کنید. از پلکانی که در کنار این اتاق وجود دارد بالا روید تا به طبقه سوم یعنی ۳F برسید. از سمت راست به پیش روید تا روی یک میز که لامپی روی آن روشن است کلید Spade را پیدا کنید.
در تصویری که از کلیدها گذاشتیم به دومین کلید از سمت راست توجه کنید. این کلید در بازی Diamond Key یا کلید الماس نامیده میشود. تعدادی درب الماس شکل در اداره پلیس وجود دارند که بوسیله این کلید باز میشوند. این کلید را زمانی پیدا میکنید که سه مدال دایره شکل را درون مجسمه وسط تالار اصلی کار گذاشته و راه مخفی به زیرزمین اداره پلیس را باز کنید. بعد از رسیدن به پارکینگ اداره پلیس به سمت اتاقی که در بازی Morgue یا سردخانه نامیده میشود بروید. مسیر رسیدن به این اتاق ساده است. بعد از پخش کاتسین پارکینگ به سوی دری که به یک دوراهی ختم میشود بروید. اتاق مذکور در انتهای این مسیر است. درون سردخانه تمام کشو ها را بگشایید. در یکی از آنها جنازه ای وجود دارد که کنار گردنش کلیدDiamond وجود دارد. قبل از باز کردن کشوها پیشنهاد میکنیم سعی کنید زامبی حاضر در اتاق را از بین ببرید.
کلید سبزرنگ تنها توسط لئون پیدا خواهد شد. این کلید در اتاق موسوم به Boiler Room در بخش شمالی اداره پلیس یافت میشود. برای رسیدن به این اتاق با استفاده از اهرم بالابر یا همان Crank Handle اتاقی که در راهروی شرقی طبقه دوم یا ۲F وجود دارد را باز کنید تا به اتاق موسوم به Chief’s Office برسید. از پلکان بالا رفته و سپس به سوی بالکن بروید. روی بالکن نردبانی وجود دارد. از آن پایین بیائید تا روی سقف قرار بگیرید. مسیری که به کوچه ی پشتی ساختمان منتهی میشود را طی کنید. رو به رویتان اتاق Boiler دیده میشود که تعدادی زامبی از آن بیرون میآیند. بعد از خلاصی از دست زامبی ها به درون اتاق بروید و کلید سبز رنگ را که به تخته سفید چسبانده شده را بردارید.
کلید قلب شکل جزو کلید هایی است که به راحتی میتوانید آن را پیدا کنید. بعد از اینکه با کلیر به اتاق رئیس پلیس یا Chief’s Office رسیدید به سمت اتاق کلکسیون شخصی این فرد تحت عنوان Private Collection Room بروید. از کنار قفسهها بروید تا به یک قاب عکس کوچک برسید که در کنار یک مجسمه جغد قرار دارد. بعد از برداشتن قاب عکس روی آن گزینه بررسی یا Examine را بزنید. قاب را برگردانید و کلید را از پشت آن بردارید. حال دیگر آزادید به هر اتاقی که برای کلیر قفل شده بود دسترسی پیدا کنید.
بخش سوم: راهنمای قفلهای گلخانه
آخرین بخش از ماجراجوییهای کلیر و لئون درون آزمایشگاه سازمانی به اسم NEST سپری میشود که وابسته به بنیاد موسوم به آمبرلا است. این آزمایشگاه مکانیست که شرکت آمبرلا آزمایشات خود را انجام میدهد. در این آزمایشگاه علاوه بر زامبیها با موجوداتی گیاهشکل مواجه خواهید شد که به نوبه خود طراحی جالبی دارند. یکی از بخش های این آزمایشگاه محوطه ایست که به گلخانه یا همان Greenhouse مشهور است. درست مانند معماهایی که در ایستگاه پلیس حل کردیم، در اینجا نیز باید با وارد نمودن تعدادی کد درون دستگاه به بخشهایی از این محوطه دسترسی پیدا کنیم.
با وارد کردن اولین کد در دستگاه واقع در کنار گلخانه خواهید توانست محفظه که به یک نردبان ختم میشود را درون گلخانه باز کنید. تصویر این محفظه را در عکس بالا مشاهده میکنید. با وارد کردن کدهایی که روی این درب فلزی حک شدهاند خواهید توانست تا آن را بگشایید. این درب باعث میشود تا بتوانید به بخش زیرزمین آزمایشگاه و سردخانه دسترسی پیدا کنید. اگر در سناریوی اول قرار دارید رمزی که باید وارد کنید چنین خواهد بود:
و اگر در سناریوی دوم یعنی ۲nd Run بسر میبرید باید چنین علایمی را در دستگاه وارد کنید.
در کنار دستگاهی که این رمزها را واردش میکنید یک نقشه وجود دارد که بر روی آن، دو نقطه قرمز رنگ مشاهده میشود. این نقاط به معنای بسته بودن آن مکان ها هستند. با وارد نمودن رمزهای بالا یکی از بخش ها سبز خواهد شد و شما میتوانید با استفاده از نقشه ای که در اختیار دارید در آن منطقه به گشت و گذار بپردازید. حال آنکه بخش دیگری از گیمپلی رزیدنت اویل ۲ در آزمایشگاه، در بخش دیگری از آن دنبال میشود. در گلخانه اتاقی وجود دارد که باید بوسیله یک دستگاه درون آن، ترکیبی شیمیایی به دست آورید. این دستگاه در حالت عادی مهر و موم شده است و شما باید برای باز کردن آن، رمز دیگری را وارد دستگاه قبلی نمائید. رمزی که این دستگاه را باز میکند پایین یک تندیس علمی که در عکس مشاهده میکنید حکاکی شده است. برای دسترسی به این تندیس اگر در سناریوی اول هستید باید همان طبقه پایین آزمایشگاه را بگردید که روی یکی از میزها قرار داده شده است.
اگر در سناریوی دوم هستید این تندیس مارپیچی شکل را بر روی یک میز پیدا میکنید که قبل از اتاق موسوم به Low-Temp Testing قرار دارد.
بعد از به دست آوردن این تندیس گزینه examine را بزنید و آن را وارونه کنید تا در بخش پائینی آن، رمز مورد نیاز برای گشودن دستگاه شیمیایی واقع در گلخانه را بدست آورید. بدیهی است که در هر سناریو، رمزی که در پایین این تندیس نمایان میشود متفاوت است.
نرگس نوروزی
نرگس نوروزی متولد ۱۶ اسفند ۱۳۶۸ فارغ التحصیل رشته مهندسی صنایع از سال ۱۳۹۴ فعال در حوزه بازی های رایانه ای
1 دیدگاه
ببخشید گاو صندوق ۳ رمز شو هر جور زدم اشتباه بود لطفاً کمک کنید