فهرست محتوا
Toggleکه سری بازیهای فرانچایز Call Of Duty تا اکنون دهها نقشهی جذاب برای مخاطبان خود ارائه داده است. نقشههایی که آنقدر برای مخاطبان جذاب بودهاند که همیشه به یاد ماندنی خواهند ماند. اما یکسری نقشهها هستند که ممکن است برای مخاطب جذاب نباشند. در این مقاله ما میخواهیم بدترین مپهای سری بازی Call of Duty را به شما معرفی کنیم.
۱۰-Wasteland در Modern Warfare 2
Wasteland را به عنوان اولین نقشه در نظر میگیریم. در طول مقاله چند بار به این ایده باز خواهیم گشت: زیبایی انکارناپذیری در سادگی وجود دارد. با این اوصاف، کمی سادگی بیش از حد وارد این نقشه از Modern Warfare 2 شد . ایده جالبی به نظر می رسد: یک تکه کوچک ناخوشایند از املاک و مستغلات در نزدیکی چرنوبیل تحت تابش، که در آن تیم ها در میدانی قرار می گیرند که در مرکز آن یک منطقه تونلی کوچک وجود دارد که بیشتر درگیری ها در آن انجام می شود.
متأسفانه، نقشه بهشت تک تیراندازان است که تنها یک مکان دارد که در آن هر نبردی انجام می شود. که این فراتر از ناامید کننده است و اگرچه بدترین نقشه ای نیست که فرنچایز تا به حال دیده است. این نقشه تنها برای کسانی مناسب است که در این بازی بسیار ماهر هستند و میتوانند حریف را غافلگیر کنند.
۹- Metro در Black Ops 3
در حالی که ذهنمان از بازی تکنفره پر شده بود و با بازی حالتهای چندنفره در Black Ops 3 خوش گذراندیم. چند نقشه وجود دارد که واقعاً میتوانستند بدون از دست دادن تجربه از بازی خارج شوند. ما در اینجا به Redwood و Stronghold اشاره خواهیم کرد، اما به نظر ما، Metro بدترین نقشه در این بازی است. مانند چند نقشه وحشتناک دیگر در این لیست، یک ایستگاه قطار در زوریخ به نظر می رسد که می تواند یک تجربه بازی بسیار مناسب را ایجاد کند، اما اجرای آن افتضاح بود. طرح سه لاین (به نوعی چهار خط؟) در این نقشه کاملاً شکسته شده است و طراحی درهم و برهم نقشه را خراب می کند.
۸- Countdown در Modern Warfare
متوجه شدیم که چرا آنها Countdown را به عنوان نقشه در Modern Warfare گنجاندهاند ، نقشههایی میخواستند که سطوح را در بازی شبیهسازی کنند، و مانند یک سکوی پرتاب کار میکرد. متاسفانه نقشه وحشتناک بود و هنوز هم هست. تقریباً هیچ فرصتی برای چیزی جز درگیری های دوربرد وجود ندارد. هیچ سطح دید متفاوتی وجود ندارد که قابل ذکر باشد، زیرا کل نقشه اساساً یک کابوس بزرگ و مسطح است. از خود سکوی پرتاب تشکیل شده است، با موشک ها و دیگر مهمات که انگار افسر فرمانده سایت خسته شده و به سربازانش می گوید که پایگاه را دوباره تنظیم کنند.
۷- Stonehaven در Ghosts
حتی وفادارترین و بخشنده ترین طرفداران این فرنچایز هم اعتراف می کنند که Ghosts کاملاً بد بود. ممکن است یک نقشهی جاه طلبانه باشد، اما قوز کردن یک تمساح نیز چنین است. به طور خلاصه، فقط به این دلیل که چیزی جاه طلبانه است، به طور خودکار آن را به ایده خوبی تبدیل نمی کند. با توجه به این نقشه، به ویژه، فضای زیادی وجود داشت و بیش از حد در جریان بود. این نقشه به اندازهای بزرگ بود که احتمالاً میتوانستیم با تیمهای ده نفره زمان بهتری داشته باشیم، یا میتوانستیم نقشه را برای تیمهای معمولی شش نفره در TDM نصف کنیم. اگرچه از نظر زیبایی شناختی ناخوشایند نیست، اما بازی کردن این نقشه جالب نبود.
۶- Free Fall درGhosts
اگر دو نفری که واقعاً از Ghosts لذت می بردند این مقاله را بخوانند مطمئناً ناراحت می شوند. اما در اینجا کمی تسکین وجود دارد، این آخرین باری است که در این مقاله به آن بازی اشاره می کنیم. انتخاب نقشه های نامفهوم از آن عنوان مانند تیراندازی به ماهی در یک بشکه با ایستگاه فضایی ODIN است.
Free Fall در آسمان خراشی اتفاق می افتد که روزهای بهتری را به خود دیده است. در واقع، زمانی که در این نقشه بازی می کنید، قسمت هایی از ساختمان جابه جا می شود و فرو می ریزد و نقشه تغییر می کند. این بخش یک حیله جالب است، اما با توجه به این واقعیت که طراحی ضعیفی دارد، نورپردازی این ماموریت شبانه باعث می شود به نظر برسد که در حال مبارزه در یک باشگاه رقص نفرت انگیز هستید و هیچ راهی برای کسی وجود ندارد که واقعاً از آن لذت ببرد.
۵- Fuel در Modern Warfare 2
قبلا از Wasteland صحبت کردیم، نقشه بزرگی که به خوبی انجام نشده است. Fuel یک نقشه بزرگ است که آنقدر بزرگ و ضعیف طراحی شده است که در واقع Wasteland را در مقایسه با آن خوب جلوه می دهد. اگر موردی وجود داشته باشد، لطف نجات دهنده برای Wasteland وجود دارد: حداقل یک نقطه مرکزی در وسط وجود دارد که تقریباً همیشه اقداماتی در آن وجود دارد. همین را نمی توان در مورد Fuel گفت. حدود دو سوم زمین واقعی در این نقشه تلف شده است، و اگر در بالای نقشه تخم ریزی کنید، ممکن است بخواهید یک نوار برقی بخورید، زیرا این یک سفر غیرقابل توجیه طولانی برای بازگشت به ساختمان هایی است که همه جنگ در واقع رخ می دهد. Derail یکی دیگر از نقشه های بزرگ MW2 است که از مشکل مشابهی رنج می برد، اما حتی در مقایسه با Fuel حداقل قابل پخش بود.
۴- Downturn در Modern Warfare 3
Downturn نقشه ای است که از بقیه به عنوان یک زباله مطلق متمایز میشود. Carbon و Outpost نیز بسیار ضعیف هستند، اما Downturn به نظر می رسد که توسط یک کودک طراحی شده است که هیچ چیزقابل توجهی ندارد. این یکی از معدود نقشه هایی است که می توانید بارها و بارها بازی کنید و هنوز نمی دانید کجا هستید. در حالی که ایده مبارزه در یک محیط ویران شده وال استریت عالی است، توسعه این نقشه بی رحمانه بود. تقریباً به نظر میرسد که یکی از اعضای تیم توسعه یک شب کور مست شده و تمام اثاثیه خانهاش را خراب کرده. سپس عکس میگیرد و برای همکارانش ارسال میکند و میگوید: «بسیار بچهها، بیایید این کار را انجام دهیم. !»
۳- Genesis در Infinite Warfare
ما فرض می کنیم که همه با عبارت “اگر خراب نیست، آن را تعمیر نکنید” آشنا هستند. خوب، یک ایده معکوس وجود دارد که “اگر خراب است، به هر طریقی آن را تعمیر کنید. Infinity Ward ایده سومی دارد و چیزی شبیه به این است: “اگر کمی شکسته است، یک قوطی رنگ جدید و مقداری برق روی آن بیندازید و آن را برای بازی بعدی بازیافت کنید.” منظور ما چیست؟ خوب، Genesis یک نقشه چند نفره برای Infinite Warfare است که موقعیت Greycube Dynamics را در خود دارد. نسبتاً کوچک است و چیزی جز پتانسیل CQB مناسب ارائه نمی دهد.
مشکل ما اینجاست، نشان دهنده تنبلی توسعه دهنده است، زیرا طراحی نقشه تقریباً مشابه دو نقشه Strikezone در Ghosts و Dome در Modern Warfare 3 است. مشکل اینجاست: هیچکدام از این نقشه ها به اندازه کافی خوب نبودند که نسخه های به روز شده با برخی تغییرات زیبایی شناختی را تضمین کنند.
۲- Carrier در Black Ops 2
ممکن است نقشههایی باشد که، بین آنهایی که آن را بازی کردهاند تفرقه انداخته باشد، اما Carrier تقریباً به اتفاق آرا مورد نفرت طرفداران قرار گرفته است. دلایل زیادی برای آن وجود دارد. مانند بسیاری از نقشه های دیگر در این لیست، Carrier ایده مناسبی است، و Treyarch تلاش کرد تا کاری غیر متعارف انجام دهد و باید به خاطر ریسک داشتن نقشه در یک ناو هواپیمابر مورد تشویق قرار گیرد، اما نتیجه نهایی یک نقشه ناخوشایند است.
به نظر می رسد که موانع در سراسر نقشه مانند اتاق نامرتب یک کودک است. حدود یک سوم از این موانع را بردارید، و پتانسیلی برای چیزی غیر از CQB وجود خواهد داشت، اما افسوس که این یک گزینه نیست و ما با این نقشه باقی مانده ایم.
۱- Crisis در Black Ops
همانطور که همه میدانیم، نقشههای بسیار نامرغوبی در Black Ops وجود دارد. Crisis یک نوع نقشه وحشتناک است. علیرغم اینکه یک نقشه عظیم بود که عبور از آن زمان بیهوده ای را می طلبید، نیمی از نقشه که دارای ساختمان بود به نوعی ناخوشایند و تقریباً کلاستروفوبیک بود. در مورد کاملاً برعکس، نیمه دیگر نقشه یک ساحل عمدتاً خالی بود که از هیچ نوع برنامه بازی پشتیبانی نمی کرد به غیر از آن تک تیراندازی که فقط برای کل مسابقه پاتوق می کرد و سه کشته دریافت می کرد.